کد خبر: 436871
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۱:۵۹:۰۷
| |

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب مطرح کرد:

تشریح برنامه‌های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب برنامه‌های این مجمع را برای سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را شرح داد.

تشریح برنامه‌های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی
کد خبر: 436871
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۱:۵۹:۰۷

اعتمادآنلاین| دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب برنامه‌های این مجمع را برای سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را شرح داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی گرامیداشت هفته وحدت که به میزبانی شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: بدون تردید این هم‌افزایی‌ها شکوفایی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

شهریاری افزود: یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) این بود که همه را با افکار و گرایشات مختلف اطراف خود جمع کرده بودند و آن‌ها را همراه خود داشتند که بعد‌ها طی اتفاقاتی که افتاد برخی افراد از اطراف ایشان ریزش کردند و راه خود را از پیامبر(ص) جدا کردند.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: خداوند در قرآن مومنان را از اهانت و بی‌ادبی و ناسزاگویی نهی کرده است؛ چنین رفتاری را در سخنان شجاعانه مقام معظم رهبری هم می بینیم که فرمودند ناسزاگویی به مقدسات اهل سنت حرام است.

او عنوان کرد: اگر می‌خواهیم با رسول‌الله همراه باشیم باید با دلسوزی، نظرات مخالف و انتقادات را هم تحمل کنیم؛ نمی‌توانیم این را انکار کنیم که در سیاست‌ها، فرهنگ و اعتقاد ما تفاوت وجود دارد؛ دشمن همیشه ما را به اختلاف و تفرقه دعوت می‌کند که در کشور‌های مختلف مانند افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و سایر کشور‌ها شاهد این ماجرا هستیم و ما نباید تنها اختلافات را ببینیم، اگر کمی دقت کنیم در جنگ عربستان با یمن، ردپای آمریکا را می بینیم که ملت مسلمان را به جان هم انداخته است.

شهریاری در ادامه افزود: برکتی که هفته وحدت برای ما داشته این است که توانستیم کمک کنیم به اهدافی که قرآن برای ما قرار داده برسیم؛ امیدواریم که ملت اسلامی متحد شوند و به وحدت حداکثری برسند.

او درخصوص برنامه‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: در هفته وحدت بیش از 200 نفر از بزرگان جهان اسلام صحبت خواهند کرد و حداقل 8 تا 10 منطقه جغرافیایی جهان اسلام را تقسیم‌بندی کردیم و به زبان‌های مختلف سخنرانی‌هایی انجام خواهد شد.

شهریاری درخصوص مشکلات برگزاری این دوره کنفرانس وحدت افزود: چون امسال مشکلاتی برای برگزاری حضوری کنفرانس وحدت به وجود آمده است از دوستان خواهش می کنیم که ما را در برگزاری این مراسم یاری کنند.

او ادامه داد: فهرست موضوعات مقالات مورد نظر را در سایت خود به نشانی iuc.taqrib.ir قرار دادیم، همچنین در کنار بیش از 200 سخنران خارجی، سخنرانان ایرانی زیادی هم وجود خواهند داشت و به سخنرانی خواهند پرداخت.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به رفتار کشور‌های اسلامی در مواجهه با ویروس کرونا عنوان کرد: رفتار کشور‌های اسلامی در مواجهه با بیماری کرونا اتفاق مثبتی بود که افتاد و ما شاهد اتحاد خوبی در میان کشور‌های مسلمان بودیم که در نوع خود کم‌نظیر است.

او افزود: امروز دیده شدن مهم‌تر از تولید است، اما مهارت کافی برای اینکه این تولیدات به عرضه برسد وجود ندارد، لذا ما شاهد نقصی در بین سازمان‌ها در این زمینه هستیم که نیازمند تلاش در این زمینه است.

شهریاری در پایان عنوان کرد: در طول مدتی که برخی کشور‌های منطقه در صدد عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی بودند، اتفاقات خوبی در کشور افتاد که از جمله آن فتوای حرام اعلام شدن روابط با رژیم صهیونیستی و بیانیه‌هایی درخصوص محکومیت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها