ملانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

حزب پایداری تا پایان آبان ماه مهلت دارد مجمع عمومی برگزار کند

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور گفت: حزب پایداری تا پایان آبان ماه مهلت دارد مجمع عمومی را برگزار کند در غیر این صورت مشمول جرایم ماده 18 می‌شوند. 

حزب پایداری تا پایان آبان ماه مهلت دارد مجمع عمومی برگزار کند
کد خبر: 437139
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور گفت: حزب پایداری تا پایان آبان ماه مهلت دارد مجمع عمومی را برگزار کند در غیر این صورت مشمول جرایم ماده 18 می شوند.

حمید ملانوری، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور، روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح نشست امروز کمیسیون ماده 10 قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: امروز ششمین جلسه برگزار شد، کمیسیون ماده 10 نهادی فراقوه‌ای است با ترکیب نمایندگان سه قوه. به هر حال این کمیسیون جایگاه بزرگی دارد تا بتواند به نمایندگی از قوای مختلف برای رسیدگی به امور احزاب انجام وظیفه کند.

او افزود: در طول سال‌های بعد انقلاب استفاده‌های زیادی کردیم به ویژه در انتخابات‌ها و ارتقای سطح مدیریتی در کشور احزاب و گروهها تاثیرات زیادی داشتند. نگاه کمیسیون تسهیل‌گری در امور احزاب است. در دوره جاری رسیدگی به پرونده‌ها و کمک به شکل‌گیری شعب در استانها و شکل‌گیری جبهه‌ها است. تسهیل در این امور و تسریع در رسیدگی به تقاضاهای احزاب در کمیسیون و دفتر سیاسی وزارت کشور فعالیت‌های خوب با دقت نظر اعمال می شود.

ملانوری ادامه داد: در مطلع گام دوم مصمم هستیم شرایط به گونه‌ای فراهم شود هر فرد علاقه‌مند به فعالیت سیاسی در هر گرایش فعاایت خود را آغاز کند چون احزاب انگیزه‌های خوبی دارند. در این دوسال تشکیل کمیسیون این دیدگاه را به صورت عملیاتی شاهد بودید.

مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: جلسه گذشته به بررسی برگزاری مجمع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتماد ملی پرداخته شد که بخشی از آن رسیدگی‌ها در این جلسه امروز انجام شد و تقریبا وضعیت حزب اعتماد ملی در کمیسیون تمام شد در جلسه قبل کمیسیون، سه نفر از ترکیب اعضای شورای مرکزی، صلاحیت‌شان احراز نشد در جلسه امروز هم صلاحیت یک نفر دیگر هم از اعضای شورای مرکزی محرز نشد دو نفر دیگر به دلیل عدم ارائه مدرک در موعد قانونی، عضویتشان لغو شد. صلاحیت یک نفر دیگر از اعضای شورای مرکزی هم به دلیل اینکه دبیرکل یک حزب استانی دیگر است و به استناد قانون نمی‌تواند به صورت همزمان به عنوان عضو موثر در دو حزب باشد عضویتش در این حزب لغو شد. چون اعضای علی‌البدل دارند و امکان جایگزینی وجود دارد این حزب از اعتبار ساقط نمی‌شود.


حمید ملانوری ادامه داد: نکته دیگر جلسه امروز کمیسیون، بحث بررسی صلاحیت مسوولان شعب استانی احزاب بود در این جلسه صلاحیت مسئول شعب انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران و حزب پیشرو اصلاحات در گیلان تایید شد. صلاحیت مسئولان شعب استانی حزب همبستگی ایران اسلامی در همدان، حزب سازمان معلمان ایران در چهارمحال‌وبختیاری، حزب جمعیت فداییان اسلام در قم، حزب جامعه اسلامی مهندسین، حزب همبستگی ایران اسلامی، حزب دانش‌آموختگان ایران، حزب پیشرو اصلاحات و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خراسان شمالی تایید شد. همچنین بررسی شعبه حزب همدلی مردم تحول‌خواه در کردستان به جلسه بعد موکول شد.

او با اشاره به درخواست تعدادی از احزاب برای تمدید مهلت برگزاری مجمع عمومی گفت: در اسفندماه به دلیل شیوع کرونا، مجامع احزابی که تاریخشان در این مدت زمان تا امروز قرار گرفت با مصوباتی که ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه اجتماعات برگزار نشود، داشت با مشکل مواجه شد به دلیل برای برگزاری مجازی جلسات مجمع عمومی، دو حزب احیاگران تمدن ایرانی اسلامی و حزب پایداری انقلاب اسلامی که در مرحله تاسیس بودند و با تاسیس‌شان موافقت شد به دلیل کرونا برگزاری مجمع ظرف 6 ماه موفق نشدند با درخواست آنان موافقت شد احیاگران تمدن ایرانی اسلامی تا پایان آذر و حزب پایداری تا پایان آبان مجمع را برگزار کنند مکلفند در زمان قانونی این کار را انجام دهند در غیر این صورت مشمول جرایم ماده 18 می شوند.

ملانوری عنوان کرد: احزابی که در مهلت قانونی مدارک خود را ارائه نکنند یا مجمع را برگزار نکنند مشمول تخلفات ماده 18 می‌شوند و در کمیسیون رسیدگی می شود و مشمول مجازات ماده 19 هم می شوند. کمیسیون تاکید دارد احزاب در این زمینه دقت داشته باشند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها