کد خبر: 437170
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۶:۵۶:۴۴
| |

محمد شریعتمداری، وزیر کار مطرح کرد:

گسترش چتر بیمه بر سر تمامی روستاییان

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد که امکان پوشش بیمه‌ای برای یک میلیون و 440 هزار روستایی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک حال روستاییان باشد.

گسترش چتر بیمه بر سر تمامی روستاییان
کد خبر: 437170
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ۱۶:۵۶:۴۴

اعتمادآنلاین| وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد که امکان پوشش بیمه‌ای برای یک میلیون و 440 هزار روستایی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه‌ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک‌حال روستاییان باشد.

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح 191 طرح بهره‌مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و 400 هزار روستایی و عشایر که با حضور رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز روستا گفت: دو موضوع ضروری وجود داشت که ایجاد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح کشور ازجمله آنها بود.


وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی از سال 83 تشکیل شده بود ولی پوشش همگانی بیمه کشاورزان مغفول مانده بود تا آنکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این امر صورت پذیرفت.


وزیر رفاه با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید 639 هزار و 622 نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند و این پوشش به دلایل مختلف پیشرفت بیشتری نکرده بود گفت: در این دولت با جلب مشارکت روستائیان، جمعیت تحت پوشش به یک میلیون و 278 هزار نفر رسید و رشدی بالغ بر 95 درصدی را نشان داد.


شریعتمداری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در روز ملی روستا مفتخرم نوید دهم با فرمان شما کار بزرگ دیگری در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاهی برداشته خواهد شد و شرایطی فراهم می‌شود که کسی در روستاها از چتر بیمه خارج نباشد.


وی افزود: 1425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم منابع بیمه‌ای دیده شده و امکان پوشش بیمه‌ای برای یک میلیون و 440 هزار روستایی دیگر که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و بیمه‌ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک‌حال روستاییان باشد.


وزیر رفاه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ضمن صدور فرمان پوشش بیمه‌ای فراگیر برای یک میلیون و 440 هزار خانوار جدید، اجازه دهید اکنون اولین کارت بیمه به نمایندگی از شما به یک خانواده روستایی تقدیم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها