کد خبر: 437238
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۱:۰۵
| |

ناراحتی تنیسور ایرانی از صدا و سیما / چرا پخش زنده مسابقات ما لغو شد

 پس از 9 روز رقابت 42 تیم در نهمین دوره جام حذفی تنیس زنان باشگاه‌های ایران روز شنبه در بازی فینال این دوره از رقابت‌ها، تیم هیات تنیس البرز و خوشه طلا تهران(الف) به مصاف هم رفتند و هیات تنیس البرز موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را از پیش  رو بردارد.

ناراحتی تنیسور ایرانی از صدا و سیما / چرا پخش زنده مسابقات ما لغو شد
کد خبر: 437238
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۱:۰۵

اعتمادآنلاین| پس از 9 روز رقابت 42 تیم در نهمین دوره جام حذفی تنیس زنان باشگاه‌های ایران روز شنبه در بازی فینال این دوره از رقابت‌ها، تیم هیات تنیس البرز و خوشه طلا تهران(الف) به مصاف هم رفتند و هیات تنیس البرز موفق شد با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارد و به عنوان تیم قهرمان این بازی‌ها معرفی شود.

در نخستین بازی بخش انفرادی‌ مشکات‌الزهرا صفی از تیم هیات تنیس البرز با نتیجه 2 بر صفر پرنیا رکن‌آبادی را شکست داد تا تبدیل به یکی از دلایل اصلی موفقیت تیمش شود. صفی یکی از تنیسورهای کم سن و سال زنان ایران است که با همین سن پایین موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی قابل‌توجهی کسب کرده. با این حال او اگرچه از برگزاری رقابت جام حذفی ابراز رضایت می‌کند اما در مجموع از نحوه رسیدگی به تنیسورهای زن گلایه‌مند است؛ از اینکه هیچ پولی بابت قراردادها نمی‌گیرند و مجبورند تمام لوازم را خودشان تهیه کنند تا لغو پخش مستقیم مسابقات‌شان در دقیقه 90 بدون هیچ‌گونه توضیحی.

مشکات‌الزهرا صفی در مورد مسابقات برگزار شده،گفت:«مسابقات خیلی خوب بود. ما خیلی خوشحال شدیم که بعد از 8 ماه توانستیم دوباره مسابقه بدهیم. این رقابتی بود با بازیکنان برتر کشور، بازیکنان ملی، بازیکنان رنکینگ‌دار در سطح بزرگسالان و نوجوانان و زیر 16 سال. حتی بازیکنان زیر 14 سال هم بودند و به نظرم همه ورزشکاران نشان دادند بعد از این 8 ماه تعطیلی آمادگی بالایی دارند و در این مدت تمرین کردند. در مجموع مسابقات خوبی بود و سطح بالایی داشت.»

این تنیسور کشورمان در مورد اینکه چطور سطح تنیس زنان بالا می‌رود،گفت: «هر قدر مسابقات بیشتر باشد و فدراسیون فعالیت‌هایش را در حوزه مسابقات زنان چه کشوری، چه بین‌المللی و چه آسیایی در ایران بیشتر کند به همین شکل تنیس رشد پیدا می‌کند. همان ‌طور که می‌بینید بازیکنان ما در همه رده‌ه‌های سنی می‌توانند به کسب رده‌های آسیایی و بین‌المللی فکر کنند. همه اینها در نتیجه باعث رشد تنیس زنان ایران می‌شود.»

عضو تیم قهرمان کشور با اشاره به اینکه هیچ درآمدی از قرارداد با باشگاه‌ها نصیب‌شان نمی‌شود، افزود: «متاسفانه با همه این تفاسیر نه اسپانسری هست نه کسی هست که از ما حمایت کند. همه هزینه‌های ما را خانواده‌های‌مان می‌دهند. حتی هزینه راکت و لباس.»

او البته با اشاره به این نکته که مسابقات جوایز نقدی داشت اما این جوایز قابل‌توجه نیستند، ادامه داد: «جوایزی دریافت می‌کنیم ولی مشکل اینجاست که مسابقات سالی یک ‌بار برگزار می‌شود و بقیه سال چیزی نیست. بعد از قهرمانی جوایزی را دریافت کردیم ولی حقیقتش این جوایز کمکی به خانواده‌‌ام نمی‌کند. می‌توانم بگویم در تمام هزینه‌هایی که بازیکنان حرفه‌ای تنیس می‌کنند این مبالغ جوایز بسیار ناچیز به حساب می‌آید ولی باز هم بهتر از هیچ‌ چی است.»

یکی از مسائل ابهام‌برانگیز مسابقات عدم پخش زنده مسابقات روز آخر بود. این اتفاق در حالی رقم خورد که ابتدا قرار بر این بود که مسابقات پخش زنده شود. صفی در این رابطه گفت:«جالب است که ابتدا به ما گفتند قرار است بازی‌های شما پخش مستقیم شود ولی این اتفاق نیفتاد. هیات تنیس استان البرز و مدیر مسابقات گفتند که باید مسابقات پخش زنده شود یعنی پخش زنده را گرفته بودند برای بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال ولی متاسفانه هیچ کدام افتاق نیفتاد و کسی توضیحی هم برای اینکه چرا برنامه پخش زنده لغو شد نداد.»

صفی در پاسخ به این سوال که وضعیتش در مسابقات بین‌المللی چگونه است، گفت: «من رنکینگ 400 بین‌المللی را در بخش زیر 18 سال دارم و 3 قهرمانی بین‌المللی در این رده سنی به دست آورده‌ام. الان هم دارم آماده می‌شوم برای مسابقات بین‌المللی که بتوانم موفق شوم. نزدیک‌ترین مسابقه بین‌المللی هم که در پیش دارم مسابقات ترکیه است.»

او با اشاره به رقابت‌های رولان‌گاروس که در حال برگزاری است، ادامه داد:«در حال حاضر هم مسابقات رولان گاروس را دنبال می‌کنم و بیشتر بازی‌های خانم سیمونا هالپ از رومانی را نگاه می‌کنم.»

تنیسور جوان کشورمان در واکنش به این سوال که چه چیزهایی برای موفقیت تنیس زنان نیاز است، گفت:«به نظرم باید حمایت بیشتری از بازیکنان تیم ملی صورت بگیرد و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار دهد. باید به بازیکنان کمک شود که بتوانند در مسابقات بین‌المللی حاضر شوند و تمرینات بهتری داشته باشند. باید کمک کنند که ورزشکاران در مسابقات داخلی بیشتری شرکت کنند تا بتوانند سهمیه مسابقات بین‌المللی را بگیرند. اینها خیلی می‌تواند موثر باشد. اینکه من ورزشکار وقتی می‌خواهم به مسابقات بین‌المللی بروم واقعا کمک شوم. امکانات خیلی خاصی هم نمی‌خواهیم. همین که در این سفرها پول بلیت ما را بدهند و کمک کنند بتوانیم جایی برای اقامت داشته باشیم خوب است.»

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها