سهام عدالت «وثیقه» زنان روستایی می‌شود؟

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امیدواریم سیستم بانکی همکاری کند تا زنان روستا بتوانند از سهام عدالت برای وثیقه استفاده کند که به همین منظور در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.

سهام عدالت «وثیقه» زنان روستایی می‌شود؟
کد خبر: 437246
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۵ ۰۹:۱۹:۳۵

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار درباره حمایت‌های این معاونت از زنان روستایی، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی را دولت برای زنان روستایی و زنان عشایر داشته است که از طرح‌های توسعه سواد آموزی گرفته تا طرح‌هایی برای توسعه کشاورزی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های سواد آموزی زنان روستایی با همکاری سازمان سواد آموزی برای زنان روستاییان و عشایر اتفاق افتاده است، گفت: همچنین طرح‌هایی که برای توسعه کشاورزی است و نیاز به آموزش‌های خاصی دارد تا محصول تولید شده سالم و استاندارد باشد نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

ابتکار با بیان اینکه طرح‌هایی برای توسعه روستای بوده است، بیان کرد: علاوه بر این از طرح‌هایی مربوط به اشتغال زنان روستایی است که 36 تا 38 درصد از طرح‌های روستایی را زنان روستا دریافت کرده اند.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه 38 درصد از 12 هزار میلیارد تومانی که بابت پرداخت تسهیلات روستایی از صندوق توسعه ملی برداشت شده به زنان کارآفرین روستا اختصاص داده شده است، افزود: زنان روستایی در طرح‌هایی که بخش‌هایی مانند کشاورزی، صنایع دستی و فناوری‌های نو بوده، بسیار موفق بودند.

وی درباره بازپرداخت تسهیلات برای زنان روستایی، تصریح کرد: بازپرداخت تسهیلات برای زنان خیلی متفاوت نیست اما تلاش کردیم برای اعطای تسهیلات بیشتر از طریق وثیقه امکان پذیر باشد.

ابتکار با تاکید بر اینکه امیدواریم سیستم بانکی همکاری کند تا زنان روستا بتوانند از سهام عدالت برای وثیقه استفاده کند، بیان کرد: این اتفاق هنوز رخ نداده و به همین منظور در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه به مناسبت روز روستا خبر خوشی هم برای زنان روستایی داریم، خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی را گسترش داده ایم تا طرح‌های خوبی در این زمینه داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها