کد خبر: 437692
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۱۳:۴۹:۱۲
| |

روسیه حکم بازداشت رهبر اپوزیسیون بلاروس را صادر کرد

براساس اطلاعیه وزارت کشور روسیه، حکم بازداشت علیه سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس در اراضی روسیه صادر شده است.

روسیه حکم بازداشت رهبر اپوزیسیون بلاروس را صادر کرد
کد خبر: 437692
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۷ ۱۳:۴۹:۱۲

اعتمادآنلاین| براساس اطلاعیه وزارت کشور روسیه، حکم بازداشت علیه سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد سابق ریاست جمهوری بلاروس در اراضی روسیه صادر شده است.

در همین حال یک منبع مطلع به خبرگزاری تاس گفت، این حکم بازداشت در ابتدا در بلاروس صادر شد اما شامل روسیه هم می شود چون دو طرف توافق دوجانبه در این زمینه دارند. به گفته این منبع، چنین حکم بازداشتی چون میان دو کشور است، حکم بین المللی به شمار نمی رود.

این منبع ادامه داد: تاکنون حکم بازداشت بین المللی علیه تیخانوفسکایا صادر نشده است.

اعتراضات سراسری بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی نهم اوت در بلاروس به راه افتاد. براساس اطلاعیه کمیسیون انتخاباتی بلاروس از نتایج انتخابات، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری کنونی این کشور با کسب بیش از هشتاد درصد آراء به پیروزی دست یافت. نزدیکترین رقیب به او، سوتلانا تیخانوفسکایا بود که اندکی بیش از 10 درصد رای گرفت.

با این حال، تیخانوفسکایا با ادعای تقلب انتخاباتی از پذیرش نتایج انتخابات سر باز زد و کشورش را به مقصد لیتوانی ترک کرد. پس از اعلام نتایج این انتخابات، اعتراضات گسترده ای در مینسک و دیگر شهرهای بلاروس دیده شد. در چند روز ابتدای اعتراضات، درگیری شدید و خشونت باری میان معترضان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها