«دوستان» از آزادی عمل می‌گوید

کارگردن نمایش «دوستان» عنوان کرد این اثر نمایشی نگاهی جهان شمول به مساله جبر و اختیار و آزادی عمل دارد.

«دوستان» از آزادی عمل می‌گوید
کد خبر: 437965
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۳۰:۵۸

اعتمادآنلاین| نادر نادرپور کارگردان نمایش «دوستان» که این روزها در تماشاخانه تازه تاسیس «اهورا» به مدیریت خودش روی صحنه است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این اثر نمایشی قرار بود سال گذشته و همزمان با افتتاح تماشاخانه «اهورا» به صحنه برود اما به دلیل بحران کرونا اجرا به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: تا پیش از تعطیلی یک هفته‌ای تماشاخانه‌ها شاهد استقبال خوبی از جانب تماشاگران بودیم و با توجه به اینکه نمایش با نصف ظرفیت سالن اجرا می‌رفت اما در برخی شب‌ها حتی بیشتر از 50 نفر هم تماشاگر داشتیم. اکثر بازیگران نمایش برای اولین بار است که روی صحنه می‌روند و همگی از هنرجویان خود من هستند.

نادرپور یادآور شد: استفاده از هنرجویان تئاتر در نمایش‌هایی که به صورت حرفه‌ای به صحنه می‌برم رسالتی است که خودم به گردن خودم انداخته‌ام تا بتوانم دین خودم را به تئاتر و هنرجویانی که نزد من آموزش می‌بینند، ادا کنم و فضایی برای فعالیت حرفه‌ای آنها فراهم بیاورم.

با وجودی که نمایش با بازیگران کم تجربه به صحنه می‌رود اما تلاش کردیم که ویژگی‌های یک اثر کاملاً حرفه‌ای را داشته باشد و از موسیقی گرفته تا لباس و دکور و نور همگی نشانگر یک نمایش باکیفیت و حرفه‌ای باشند.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره ویژگی‌های نمایش یادآور شد: نمایشنامه «دوستان» از آثار برتر کوبو آبه است که نگاهی جهان شمول به مساله جبر و اختیار و آزادی عمل دارد. درست است که نویسنده ژاپنی است اما اثرش در گستره جهانی تعریف می‌شود. او در این نمایش نقدی بر رفتار و کردار حزب کومونیست در جهان دارد که البته فضایی استعاری و تعمیم پذیر را تعریف می‌کند به شکلی که هر مخاطب می‌تواند برداشت خودش را از اثر داشته باشد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: خانواده‌ای هشت نفره بدون دعوت و شناخت قبلی وارد خانه مردی به نام هاما می‌شوند و نظم زندگی او را به هم می‌زنند. هاما در برابر آن‌ها دچار استیصال می‌شود و برای بیرون راندن آنها تلاش زیادی می‌کند اما...

بازیگران نمایش «دوستان» (به ترتیب ورود) رامتین سلیمانی، مهشید دلاوری، شیما خوش اقبال، حسین کرمی، مروارید کفایی، نفیسه ترحم جو، مهسان فرخی، سید پارسا جعفری، پوریا رحمانی، ماهان خاتمی، شهاب کلانتری، فرهانه کلانتری، نوتاش نیک نژاد هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها