وزیر امور خارجه آمریکا:

ترامپ چین را به پرداخت هزینه‌های واقعی مجبور می کند

وزیر امور خارجه آمریکا جمعه گفت، دونالد ترامپ در حال حاضر گزینه‌هایی را در دست بررسی دارد تا چین را بابت آنچه ایفای نقش در شیوع کووید-19 خواند، به پرداخت "هزینه‌های واقعی" مجبور کند.

ترامپ چین را به پرداخت هزینه‌های واقعی مجبور می کند
کد خبر: 437971
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۰۹:۴۰:۳۹

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی رادیویی در پاسخ به اینکه آیا دونالد ترامپ حالا که ویروس کرونا به کاخ سفید راه یافته است، اقدام تلافی‌جویانه علیه چین صورت می‌دهد یا خیر گفت: قطعا و شما به زودی شاهد تنظیم آن خواهید بود.

پمپئو گفت: هزینه‌های واقعی تحمیل خواهد شد. به رئیس جمهور ترامپ گزینه‌هایی پیشنهاد شده، راه‌های برای پاسخ.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: نمی‌خواهم جلوتر از تصمیماتی که او اتخاذ خواهد کرد، صحبت کنم اما این کار نه تنها مناسب بلکه ضروری است که کشوری چنین تصمیمی بگیرد چون اکنون بیش از یک میلیون تن در سراسر جهان جان باختند و چندین تریلیون دلار از ثروت اقتصادی آمریکایی‌های عادی و مردم طبقه متوسط سراسر جهان کم شده و باید هزینه‌ای تحمیل شود.

روابط میان ایالات متحده و چین به شکل چشمگیری در دوران ریاست جمهوری ترامپ، بعد از اتهام‌زنی آمریکا مبنی بر مشارکت پکن در تحرکات تجاری غیر منصفانه و تلاش ضعیف برای مهار شیوع کووید-19 تیره شده است. تنش‌ها میان این دو کشور همچنین بر سر فعالیت چین در دریای چین جنوبی و منطقه شمالگان و همچنین ابتکارعمل کمربند و جاده آن برای کسب نفوذ اقتصادی در سراسر جهان افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها