کد خبر: 438049
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۲:۳۸:۱۵
| |

استقبال پاریس از آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

پس از اعلام آتش بس در قره باغ، فرانسه، خواستار اجرا و احترام به توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ به منظور زمینه‌سازی برای پایان دادن به خصومت‌ها به صورت دائمی شد.

استقبال پاریس از آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 438049
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۲:۳۸:۱۵

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای وزارت خارجه فرانسه، پاریس از اعلام آتش‌بس بشردوستانه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

دستگاه دیپلماسی فرانسه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اکنون باید به منظور ایجاد شرایط توقف دائمی خصومت‌ها میان دو کشور، آتش بس اجرا شده و مورد احترام طرفین قرار گیرد.

فرانسه افزود:‌ مذاکرات و گفت و گوهایی که دو طرف تحت نظارت گروه مینسک انجام دادند، لازم است بدون پیش‌شرط از سر گرفته شود.

فرانسه همچنان مصمم است تا در این چارچوب کمک کند.

شبکه خبری روسی اسپوتنیک روز شنبه و دقایقی پیش در خبری فوری از برقراری آتش بس در قره باغ بنابر توافق شب گذشته میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

پس از حدود 2 هفته درگیری نظامی بر سر قره‌باغ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق کردند تا تفنگ‌ها را زمین گذاشته و آرامش را به این منطقه مورد منازعه بازگردانند.

زهراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از 10 ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

براساس این توافق، از ساعت 12 ظهر روز شنبه 10 اکتبر (19 مهر) آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها