کد خبر: 438074
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی این روزهای باشگاه پرسپولیس:

سبک تازه مدیریت باشگاه پرسپولیس راه به کجا می برد؟

سرخ‌های تهرانی که به دلیل پرداخت نکردن مطالبات برانکو از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده‌اند، تنها 2 روز فرصت دارند بدهی برانکو را پرداخت کنند تا از جریمه‌های سنگین‌تر فیفا در امان بمانند.

سبک تازه مدیریت باشگاه پرسپولیس راه به کجا می برد؟
کد خبر: 438074
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هرچند پرسپولیس با پیروزی برابر النصر عربستان به فینال لیگ قهرمانان راه یافته و در پرونده حقوقی‌اش در AFC هم پیروز شده است، اما همچنان حال و روز خوبی ندارد. ماجرای برانکو و پرسپولیس هر روز پیچیده‌تر از قبل می‌شود و مدیران این باشگاه هم علاقه‌ای به پایان دادن به این پرونده پیچیده ندارند. کاری که این روزها رسول‌پناه و رغبتی در پرسپولیس انجام می‌دهند هیچ شباهتی به مدیریت ندارد و تنها با وعده و وعید می‌کوشند برانکو و هواداران این باشگاه را روی زمین و هوا معلق نگه دارند.

سرخ‌های تهرانی که به دلیل پرداخت نکردن مطالبات برانکو از پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده‌اند، تنها 2 روز فرصت دارند بدهی برانکو را پرداخت کنند تا از جریمه‌های سنگین‌تر فیفا در امان بمانند. فیفا به شدت روی رأی‌های صادرشده‌اش حساس است و اجازه نمی‌دهد تیم‌ها به راحتی این قوانین را به سخره بگیرند و از تمکین به آنها سر باز زنند.

همین سخت‌گیری فیفا موجب نگرانی هواداران پرسپولیس شده است. آنها با راه‌اندازی هشتگ «پول برانکو را بدهید» در فضای مجازی از رسول‌پناه درخواست کرده‌اند با پرداخت مطالبات برانکو جلوی کسر امتیاز یا سقوط تیم به دسته پایین‌تر را بگیرند؛ اما صدای هواداران پرسپولیس تاکنون شنیده نشده و طبق صحبت‌های وکیل برانکو، این باشگاه پولی ندارد تا بتواند بدهی این مربی کروات را پرداخت کند.

البته مهدی رسول‌پناه در مصاحبه‌هایش عنوان کرده بدهی برانکو آماده است، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا باشگاه نمی‌تواند این پول را انتقال دهد، که این موضوع گویا چندان واقعیت ندارد چون باشگاه فولاد خوزستان در همین شرایط توانست بدهی‌ خود را پرداخت و پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را باز کند.

برانکو

چقدر از پول برانکو آماده شده است؟

در چند روز گذشته مدیران باشگاه پرسپولیس بارها در گفت‌وگوهای مختلف و انتشار پست‌هایی در صفحه شخصی‌شان از تامین بخشی از مطالبات برانکو ایوانکوویچ خبر دادند و گفتند که باقی‌مانده مطالبات سرمربی سابق پرسپولیس به زودی پرداخت می‌شود.

در همین راستا یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که در حال حاضر کمتر از 20 درصد مطالبات برانکو ایوانکوویچ به صورت ریالی تامین شده که در حساب باشگاه موجود است. این در حالی است که پرسپولیس برای مصون ماندن از مجازات‌های فیفا باید تمام مطالبات برانکو را بپردازد.

باشگاه پرسپولیس تاکنون 330 هزار یورو از مطالبات برانکو را پرداخت کرده و حالا باید 784 هزار یورو دیگر را به برانکو و 60 هزار فرانک را نیز به عنوان جریمه بپردازد که معادل نرخ یورو، برای تامین مطالبات برانکو و جریمه فیفا، باید حدود 28 میلیارد تومان تامین کند؛ مبلغی کلان که تهیه آن کار چندان آسانی نیست.

برانکو ایوانکوویچ

ناراحتی رادو از رسول‌پناه

رادوشوویچ هنوز سه سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، اما طبق خبرهای رسیده از این باشگاه، این دروازه‌بان، کروات در صدد فسخ یک‌طرفه قراردادش است؛ ماجرا از این قرار است که بعد از فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا پاداش‌هایی به حساب بازیکنان واریز شد، اما در این میان رادوشوویچ و بشار، 2 بازیکن خارجی پرسپولیس، هیچ پولی دریافت نکردند.

البته ناگفته نماند که نزدیک به پنج ماه است دستمزد رادو پرداخت نشده و همین هم بر عصبانیت رادوشوویچ دامن زده است. این اتفاقات باعث شده وکیل کروات این دروازه‌بان با ارسال نامه‌ای به این باشگاه تهدید به فسخ یک‌طرفه قرارداد کند. در این میان بشار رسن ستاره عراقی پرسپولیس نیز از چند تیم قطری پیشنهاد دارد و بدهی پرسپولیس به این بازیکن او را هم در آستانه جدایی از باشگاه قرار داده است.

بشار رسن

حالا مدیران پرسپولیس باید به این سوال پاسخ دهند که دقیقاً چه کاری در این باشگاه انجام می‌دهند و بودن یا نبودن‌شان چه تفاوتی در روند این باشگاه ایجاد می‌کند؟ وزیر ورزش هم باید پاسخگوی این پرسش باشد که چرا چنین افرادی را وارد هیات‌مدیره پرسپولیس کرده است؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها