آلودگی به علاوه باران کم؛ پیش‌بینی از پاییز امسال

احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی می‌گوید که بر اساس مدل‌های اقلیمی طی روزهای باقی‌مانده از مهر و حتی آبان و آذر بارش‌ها در کشور کمتر از نرمال خواهد بود که این مسئله آلودگی هوا در برخی نقاط کشور را به دنبال دارد.

آلودگی به علاوه باران کم؛ پیش‌بینی از پاییز امسال
کد خبر: 438257
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۱:۵۰:۰۵

اعتمادآنلاین| احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی هفته جاری دمای هوا به‌تدریج در نیمه غربی کشور گرم و در نیمه شرقی سرد می‌شود، اظهار کرد: به‌طور کلی تا 10 روز آینده روند افزایش تدریجی دما در کشور پیش‌بینی می‌شود و دما به شرایط نرمال و حتی بیش از نرمال می‌رسد.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته سامانه‌ای بارشی از عرض‌های شمالی وارد کشور شد که بارش و کاهش دما را به دنبال داشت، تصریح کرد: بر اساس مدل‌های اقلیمی طی دو هفته آینده بارش قابل ملاحظه‌ای در کشور نخواهیم داشت. به‌طور کلی بارش‌ها در مهر ماه بیشتر به نوار شمالی و غربی کشور محدود می‌شود اما مدل‌های عددی بیانگر این است که آنومالی (ناهنجاری) بارش‌ها در روزهای باقی‌مانده از مهر و حتی آبان و آذر منفی است و با کم بارشی مواجه خواهیم بود.

به گفته رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی دمای هوا نیز در ماه‌های آبان و آذر حدود 0.5 تا 1 درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین بلند مدت خواهد بود البته باید در نظر داشت که پیش‌بینی شرایط اقلیمی همواره با عدم قطعیت‌ همراه است.

وظیفه در پایان گفت: باید درنظر داشت که وقتی گذر سامانه‌های فعال بارشی کم شود تعداد روزهایی که جو پایدار است، بیشتر می‌شود و ما با تراکم آلاینده‌ها در سطوح پایین جو مواجه می‌شویم. از این‌رو بعید نیست که با روزهای آلوده بیشتری در پاییز امسال مواجه باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها