گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت سرخابی‌های تهران:

پرسپولیس و استقلال به امان خدا رها شده‌اند

پرسپولیس و استقلال هر کدام درگیر مشکلات متعددی هستند. پرسپولیس درگیر بدهی برانکو است و استقلال هم درگیر مشکلات مدیریتی. پنجره نقل و انتقالات هم مشکل مشترک هر 2 تیم پرهوادار تهرانی است.

پرسپولیس و استقلال به امان خدا رها شده‌اند
کد خبر: 438296
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۰ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس و استقلال هر کدام درگیر مشکلات متعددی هستند. پرسپولیس درگیر بدهی برانکو است و استقلال هم درگیر مشکلات مدیریتی. پنجره نقل و انتقالات هم مشکل مشترک هر 2 تیم پرهوادار تهرانی است. مسئولان پرسپولیس و استقلال هم گویا توجهی به این همه مشکل ندارند و کار خودشان را- که همان هیچ کاری نکردن است- انجام می‌دهند. در این میان تنها هواداران هستند که خون دل می‌خورند و نگران آینده تیم‌شان هستند. در ادامه به چند خبر مهم پرسپولیس و استقلال، در بیستم مهرماه، نگاهی می‌اندازیم.

پرسپولیس؛ جدایی بازیکنان و خطر سقوط به دسته یک

پرسپولیس حدود 784 هزار یورو به برانکو بدهکار است و تنها چند ساعت دیگر وقت دارد این بدهی را پرداخت کند تا از جریمه احتمالی فیفا رهایی یابد، اما گویا هیچ خبری از پرداخت بدهی نیست. مهدی رسول‌پناه آب پاکی را روی دست هواداران ریخته که به دلیل تحریم بانکی نمی‌توانیم پول برانکو را پرداخت کنیم. وکیل برانکو هم اعلام کرده که امروز آخرین فرصت این باشگاه برای پرداخت بدهی اوست.

دارو بوشیچ، وکیل برانکو ایوانکوویچ، درباره پرداخت بدهی پرسپولیس گفته است: «هنوز خبری از باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات نیست. ضرب‌الاجل قبلی فیفا هم برای این پرداخت یک ماه پیش (11 سپتامبر) بود و بعد از آن باشگاه از ما فرصت 20 تا 30 روزه خواست که این فرصت امروز (یکشنبه- 20 مهرماه) به پایان می‌رسد.»

او در پاسخ این سوال که تنبیه بعدی‌ فیفا علیه باشگاه پرسپولیس چه خواهد بود نیز گفت: «احتمالاً تصمیم فیفا کسر امتیاز خواهد بود، اما همان‌طور که گفتم باید منتظر تصمیم نهایی باشیم.»

برانکو

جدایی بازیکنان از پرسپولیس

درست همان زمان که بدهی برانکو شرایط پرسپولیس را دشوار کرده است احتمال جدایی بازیکنان تاثیرگذاری چون شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن مشکلات را چندبرابر کرده است. بعد از پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، شجاع خلیل‌زاده اعلام کرد به دلیل بدقولی مدیران این باشگاه تصمیم گرفته از تیم جدا شود که این تصمیم او نگرانی هواداران را به دنبال داشت. بشار رسن هم در قطر مانده و به دنبال مذاکره با تیم‌های قطری است. حالا لیگ قطر میزبان بازیکنان پرسپولیس است و مدیریت باشگاه هم هیچ برنامه‌ای برای حفظ خلیل‌زاده و رسن ندارد. ضمن اینکه احتمال جدایی بازیکنانی چون کامیابی‌نیا و آل کثیر هم وجود دارد.

هواداران پرسپولیس حق دارند که نگران وضعیت تیم‌شان باشند. تیمی که قهرمانی کسب کرده و نزدیک به هفت میلیون دلار درآمدزایی داشته با بی‌پولی دست‌وپنجه نرم می‌کند و هواداران هم جز هشتگ زدن در فضای مجازی کاری از دست‌شان برنمی‌آید.

پرسپولیس

استقلال و مشکلات مدیریتی

استقلال هم وضع بهتری از رقیب سنتی خودش ندارد. آنها نیز به دلیل مشکلات مدیریتی برخی از بازیکنان مهم‌شان را از دست داده‌اند و حالا با آمدن چند بازیکن بی نام و نشان قرار است خودشان را برای لیگ برتر بیستم آماده کنند. آبی‌های تهرانی، بعد از حذف از آسیا، روزهای خوبی را سپری نکردند. احمد سعادتمند بعد از یک مصاحبه جنجالی و متهم کردن بازیکنان استقلال به کشیدن قلیان و شب‌زنده‌داری، با تصمیم هیات‌مدیره از سمتش برکنار شد تا استقلال بعد از گذشت تنها هفت ماه دوباره بی‌مدیرعامل بماند. استقلال البته یک مشکل دیگر هم داشت و آن نیمکت خالی این تیم بود. مجید نامجو مطلق دیگر هدایت استقلال را بر عهده نداشت و مدیران این باشگاه هم هر روز با طرح نام افرادی چون الکس نوری، قلعه‌نویی و نکونام تنها زمان را از دست دادند. هرچند حالا محمود فکری هدایت استقلال را در دست گرفته، اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات شرایط را برای این مربی و همکارانش در استقلال سخت کرده است.

ترکیب استقلال

رفتن بازیکنان تاثیرگذار

استقلال بدهی زیادی به بازیکنان و مربیان خارجی دارد و همین موضوع باعث شده مدیران استقلال نتوانند بازیکنان تاثیرگذاری چون روزبه چشمی و علی کریمی را در استقلال نگه دارند. هرچند درخواست بالای این بازیکنان اوضاع را برای نگه داشتن آنها در استقلال سخت کرد. حالا روزبه چشمی در تمرینات ام صلال قطر شرکت می‌کند و علی کریمی هم به زودی تیم جدیدش را معرفی خواهد کرد.

مهدی امیرآبادی، بازیکن پیشین باشگاه استقلال، با انتقاد از درخواست بالای علی کریمی از باشگاه استقلال گفته است: «آقای علی کریمی، اگر شما علی کریمی شدی، مطمئن باش که با پیراهن استقلال بوده است. امیدوارم هنگام عقد قرارداد هم در این شرایط استقلال تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیری.»

استقلال

سکوت عجیب وزیر ورزش

وزارت ورزش و جوانان هم به عنوان مالک اصلی این 2 باشگاه این روزها سکوت کرده است و ترجیح می‌دهد در امور 2 باشگاه دخالتی نکند. 2 باشگاهی که مدیرانش با نظر مستقیم وزیر ورزش انتخاب شده‌اند و حالا با تمام توان مشغول نابود کردن پرسپولیس و استقلال هستند. مدیرانی که به هیچ نهادی پاسخگو نیستند و در این روزها به غیر از وعده‌های دروغین و پوشالی، هیچ کار مثبتی برای هواداران انجام نداده‌اند.

دربی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها