پوریا فیاضی:

برخی تیم‌ها موافق تعطیلی لیگ والیبال نیستند

پوریا فیاضی دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران، گفت: لیگ برتر والیبال در شرایط خاصی پیگیری می‌شود و در این مسیر همانند سایر کشورها متاسفانه برخی بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا خواهند شد؛ با این حال یکسری تیم‌ها دوست ندارند مسابقات تعطیل شود که باید به آن‌ها حق داد. 

برخی تیم‌ها موافق تعطیلی لیگ والیبال نیستند
کد خبر: 438422
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۹:۲۹:۱۲

اعتمادآنلاین| پوریا فیاضی درباره مخالفت و موافقت باشگاه‌ها با تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر والیبال، توضیح داد: به هر حال لیگ برتر والیبال در شرایط خاصی پیگیری می‌شود و در این مسیر همانند سایر کشورها متاسفانه یکسری بازیکنان دچار این ویروس خواهند شد اما در کشور ما شرایط از وضعیت بحران هم گذشته که کار را سخت‌تر می‌کند. با این حال یکسری تیم‌ها دوست ندارند مسابقات تعطیل شود که باید به آن‌ها حق داد.

او ادامه داد: به عنوان مثال یک تیم مانند شهرداری ورامین بالای 15 نفر کرونایی دارد و تعطیلی برای آن‌ها خوب است چون تیمشان دوباره آماده می‌شود، چاره‌ای هم جز به تعویق افتادن مسابقاتشان ندارند و باید به آن‌ها حق داد. در مقابل هم تیم‌هایی مثل تیم خودمان یعنی شهرداری ارومیه روند رو به رشدی را طی می‌کردند که دوست نداشتیم لیگ تعطیل شود، به چنین تیم‌هایی هم نمی‌توان خرده گرفت. با این شرایط تنها باید مدیریت درست داشته باشیم تا اگر هدف برگزاری لیگ است این اتفاق رخ دهد.

ستاره تیم والیبال شهرداری ارومیه با اشاره به شرایط سخت موجود، تصریح کرد: همه صحبت‌های من نظر شخصی است و به نظرم تمام لیگ‌های معتبر دنیا برای برگزاری مسابقات در چنین شرایطی برنامه‌ریزی میکنند. به عنوان مثال، الان در پلاس لیگای لهستان هر هفته پنج بازی برگزار می‌شود و یک دیدار به دلیل تعداد زیاد کرونایی‌های یک تیم به تعویق می‌افتاد. به هر حال آن‌ها می‌خواهند لیگ برگزار شود پس تعامل می‌کنند. ما هم اگر تعامل نداشته باشیم لیگ دوباره تعطیل خواهد.

ستاره تیم ملی والیبال ایران، با بیان اینکه مدیریت فدراسیون و تعامل متقابلش با باشگاه‌ها می‌تواند لیگ برتر را به سرمنزل مقصود برساند، توضیح داد: در حال حاضر لیگ یک مدیریت درست میخواهد تا همه باهم تعامل کنند و مسابقات تا پایان برگزار شود. به عنوان مثال الان هر سفر خارج از خانه برای یک تیم حدودا 50 تا 80 میلیون تومان آب می‌خورد که در شرایط سخت اقتصادی فعلی پول کمی برای باشگاه نیست، فدراسیون اگر قصد تعطیلی لیگ را داشت بهتر بود زودتر به باشگاه‌ها اطلاع می‌داد تا تیم‌ها هزینه نکنند. به نظرم اگر یک مقدار زودتر این تعاملات انجام شود شرایط بهتر ‌خواهد شد.

او افزود: به دلیل گستردگی کشورمان و شرایط موجود بخاطر کرونا، یک مقدار رفت و آمد سخت است که برخی باشگاه به همین دلیل برگزاری مسابقات به صورت متمرکز را پیشنهاد داده‌اند. به عنوان مثال سالن، توپ‌ها و امکانات ما در ارومیه به صورت کامل هر روز ضدعفونی می‌شوند، بازیکنان و اعضای تیم نیز کاملا مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما در هتل، پرواز، تاکسی و ... هنگام اعزام شرایط کمی سخت است که برخی تیم‌ها می‌گویند لیگ متمرکز برگزار شود. این موضوع مخالف و موافق دارد، اما به نظر من هم در لیگ متمرکز شرایط برای برگزاری بازی‌ها بهتر است.

دریافت کننده تیم ملی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا امکانات و شرایط برای برگزاری لیگ به صورت متمرکز فراهم است؟ توضیح داد: الان بخاطر عدم حضور تماشاچی این امکان هست، چون تیم‌ها مدعی نیستند که یک تیم از امتیاز میزبانی برخوردار است و تیم دیگر مهمان بود. از نظر امکانات هم واقعا وقتی ما از سالن ارومیه خارج شده و به شهرهای دیگر می‌رویم کیفیت تیم ما 10 درصد پایین می‌آید و در مقابل وقتی تیم‌های دیگر به سالن ارومیه می‌آیند کیفیتشان بیست درصد بهتر می‌شود، چون کیفیت سالن ارومیه عالی است. به نظرم امکانات سخت افزاری هم وجود دارد، اگر ارومیه هم نمی‌شود شهرهایی مثل اصفهان، تهران، تبریز و حتی اردبیل هم امکانات خوبی دارند که می‌شود در آنجا بازی‌ها را برگزار کرد. به نظرم بخاطر نبود تماشاچی می‌شود شاهد لیگ متمرکز باشیم.

فیاضی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فشردگی لیگ نیز باعث شده تا گاها انجام تست‌ها توسط باشگاه‌ها با شبهاتی همراه باشد، اظهار کرد: فشردگی و فشار زیاد خاصیت ورزش حرفه‌ای است، اما باید مدیریت درستی شود. اگر بازیکن تیمی مبتلا باشد و تست‌ها را دستکاری کنند واقعا خیانت است که امیدوارم چنین اتفاقاتی رخ ندهد. همچنین باید ببینیم سلامتی ورزشکاران چقدر اهمیت دارد، وگرنه 50 مدل می‌شود لیگ را تمام کرد. ‌مطمئنا اگر مدیریت اشتباهی در حق یک تیم صورت بگیرد ممکن است کل اعضای آن تیم دچار مشکل شده و این اپیدمی ادامه پیدا کند که به معنای توقف دوباره لیگ است. اینکه لیگ برتر 15 تیمی شده از نظر من خوب است چون همیشه دوست دارم بازیکنان بیشتری شاغل باشند. تا الان این موضوع بد نیست اما امیدوارم مسئولان برنامه ریزی بهتری برای شرایط فعلی داشته باشند.

ستاره تیم والیبال شهرداری ارومیه در پایان ضمن تشکر از مدیران این باشگاه گفت: واقعا با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مدیران شهرداری و حمایت‌های مالی و معنوی استاندار، وضعیت تیم ما در سالن، تمرینات و از نظر امکانات مطلوب است. امیدوارم این روند خوب در تیم ادامه دار بوده و در تیم‌های دیگر لیگ هم شرایط مطلوبی فراهم باشد چون سلامتی بازیکنان مهم‌ترین موضوع است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها