خط حمله آتشین تیم ملی فوتبال ایران

درخشش مهدی طارمی، سردار آزمون، کاوه رضایی، در لیگ های اروپایی، باعث شده تا خیال دراگان اسکوچیچ و همچنین هواداران تیم ملی فوتبال ایران، حسابی از خط حمله تیم ملی راحت باشد.

خط حمله آتشین تیم ملی فوتبال ایران
کد خبر: 438427
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در دو دهه اخیر فوتبال ایران، مهاجم ها در تیم ملی همیشه زیر سایه علی دایی بوده اند. چه بازیکنانی که با او هم دوره بودند و چه بازیکنانی که پس از بازنشستگی آقای گل جهان به تیم ملی رسیدند. همه آنها در این سالها با علی دایی مقایسه شده اند و سایه سنگین دایی را همواره احساس کرده اند. مهاجم هایی که خیلی های شان این ادعا را داشتند که اگر آنها در جام جهانی 2006 در زمین بود،می توانستند جای دایی را پر کنند و هزار و یک حرف و حدیث دیگر. علی دایی از تیم ملی کنار رفت اما تا سالهای سال خلا حضور او در خط حمله ایران احساس می شد.فوتبال ایران حتی روزهایی را تجربه کرد که گلزن هایش را مدافعان و هافبک ها شکل می داند تا اینکه نسل جدیدی روی کار آمد و باعث شد تا این سایه سنگین رفته رفته از روی سر مهاجمان تیم ملی کنار برودسال 2015 و در جام ملت ها را می توان یکی از این سال ها نام برد.آنجا که کارلوس کی روش خط حمله تیم ملی را با حضور سردار و انصاری فرد، قوچان نژاد جوان کرد.همان زمان هم منتقدین بیکار نبودند و به هر دری می زدند تا با قیاس هایی که می کنند چوب لای چرخ بگذارند اما کی روش و تیمی که همه بازیکنانش روی یک خط حرکت می کردند مجال این کار را از آنها گرفت. حال و پس از گذشت چند سال از آن روزها این جوانان گلزن به بلوغ ورزشی رسیده اند و در اوج آمادگی خود به سر می برند.جوانانی که نوید یک خط حمله آتیشن برای تیم ملی را می دهند.

سردار آزمون

آقای گل لیگ روسیه این روزها بسیار آماده است. چه در تیم ملی باشد چه در روسیه. سردار در حالی پا به اردوی تیم ملی گذاشت که فصلی فوق العاده را با زنیت سپری کرده بود. او موفق شد آقای گل روسیه شود و در فصل جدید هم خودش را به عنوان مدعی این عنوان معرفی کرد. او در بازی مقابل ازبکستان هم با یک شوت دیدنی دروازه حریف را باز کرد تا نشان دهد بی دلیل نیست او این روزها مرد شماره یک خط حمله تیم ملی است.

مهدی طارمی

آقای گل دو دوره لیگ برتر در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال آنچنان درخشید که تیم های بزرگ پرتغال برای خرید او سر و دست شکستند. طارمی در ریوآوه موفق شد 18 گل به ثمر برساند و تیمش را راهی لیگ اروپا کند. مهاجم بوشهری فوتبال ایران با درخشش در ریوآوه به پورتو رفت و در این تیم هم خوب ظاهر شد. طارمی در اولین بازی که برای قهرمان پرتغال به میدان رفت موفق شد در لحظات پایانی برای تیمش پنالتی بگیرد و زمینه ساز پیروزی پورتو شود. او در بازی مقابل ازبکستان هم موفق به گلزنی شد تا نشان دهد همچنان زوج مناسبی برای سردار آزمون در خط حمله تیم ملی است.

کریم انصاری فرد

انصاری فرد با بازگشت به لیگ یونان خودش را احیا کرد. او که فصلی ناموفق را در قطر پشت سر گذاشته بود به آاک یونان رفت و موفق شد خودش را در این تیم نشان دهد. او در بازی مقابل ولفسبورگ گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا یونانی ها به لیگ اروپا صعود کنند.

کاوه رضایی

مهاجم گلزن اسبق استقلال که در دوران کارلوس کی روش پایش به تیم ملی باز نشد، بسیار امیدوار بود بعد از جدایی این مربی بتواند دوباره لباس تیم ملی را برتن کند. رضایی هم فصلی خوبی در بلژیک با شارلوا سپری کرد و در حال حاضر با این تیم در صدرجدول رده بندی قرارداد.

علی علیپور

مهاجم اسبق پرسپولیس که به تازگی به ماریتیمو پرتغال پیوسته، در این چند سال در ترافیک خط حمله تیم ملی مانده و امیدوار است با لژیونر شدنش بتواند لباس تیم ملی را برتن کند. آقای گل لیگ هجدهم در دوران ویلموتس پایش به تیم ملی باز شد اما او نگاهی خاص به لباس مقدس ایران دارد و می خواهد هر طور که شده در خط حمله تیم ملی قرار بگیرد.

منبع: خبرآنلاین

256 251

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها