ادعا درباره اعضای زیرمجموعه شستا، شریعتمداری را به مجلس کشاند

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس از طرح سوال خود از وزیر کار با ادعای به کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور در هیأت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه شستا خبر داد.

ادعا درباره اعضای زیرمجموعه شستا، شریعتمداری را به مجلس کشاند
کد خبر: 438493
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی خضریان، نماینده تهران در مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی در ایام بیماری کرونا و شغل‌هایی که آسیب دیده‌اند و هم چنین تعطیلی مشاغل و بیکاری افراد مدعی شد: مدارکی به دست بنده رسیده که نشان می دهد شماری از اعضای ستاد انتخاباتی آقای حسن روحانی با دستور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شرکت‌های زیر مجموعه شستا بکار گیری شده‌اند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد حدود 30 درصد از جوانان کشور بیکار هستند که بسیاری از این جوانان تحصیل کرده و متخصص، می‌توانستند واجد شرایط جذب در برخی شرکت‌های دولتی باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه به کارگیری افراد در مشاغل تخصصی و مدیریتی، نیازمند داشتن تخصص، تجربه و سوابق شغلی موثر و مرتبط است سوال بنده از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی این است که اعضای کمیته جوانان و دانشجویان ستادهای انتخاباتی جناب آقای روحانی با کدام سابقه موثر شغلی، برای جذب در مشاغل کلیدی و هیأت مدیره بزرگترین و مهمترین هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی و تولیدی کشور (زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) معرفی شده اند؟ آقای شریعتمداری که مدعی شفافیت در وزارتخانه تحت امرشان و بخصوص شرکت های شستا هستند حاضر به شفاف سازی در خصوص جذب بدون ضابطه این افراد نیز هستند؟ آیا چنین امکانی برای سایر جوانان کشور هم فراهم است؟ آیا این مصداق اتمّ بی عدالتی و تخلف آشکار مدیریتی نیست؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود ادامه داد: آقای شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی که متولی اشتغال در کشور است چه پاسخی به خیل جوانان بیکار در کشور خواهد داشت و این اقدام خود را چگونه توجیه می‌کند؟ در چنین شرایطی که مسائل اقتصادی اولویت اول کشور است و اقشار مختلف مردم با مشکلات عدیده معیشتی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز هم این فشار در حال افزایش است و مردم زیر فشار اقتصادی در حال له شدن هستند، با پشتوانه کدام تصمیم کارشناسی شده در سال پایانی دولت اقدام به معرفی جوانان عضو ستاد انتخاباتی آقای روحانی جهت عضویت در هیات مدیره شرکت های بزرگ اقتصادی کرده‌اید؟

وی در پایان مدعی شد: به استناد لیست‌ها و مدارک موجود این افراد با امضای جناب م. ک معاون وزیر به شستا معرفی شده‌اند، درخواست بنده از وزیر محترم این است که در خصوص به کارگیری این افراد در چنین پست های مهمی شفاف سازی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها