کد خبر: 438534
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۶:۴۰
| |

افزایش آمار کرونا در روسیه

شیوع بیماری کرونا در روسیه به اوج خود در 9 ماه اخیر رسیده است و مقام‌های روسی به فکر وضع تدابیر بیشتر برای پیشگیری از شیوع این ویروس همه گیر هستند.

افزایش آمار کرونا در روسیه
کد خبر: 438534
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ۱۳:۴۶:۴۰

اعتمادآنلاین| آخرین آمار منتشر شده در مورد شیوع کرونا در روسیه حاکی از افزایش شدید شمار بیماران و افراد آلوده به این ویروس و افزایش قابل توجه مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا بویژه در مسکو پایتخت روسیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، براساس بیانیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، در شبانه روز گذشته بیش از 13 هزار نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده یا آزمایش کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده که این تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا از آغاز شیوع این بیماری در روسیه در ماه فوریه گذشته بی سابقه بوده است.

براساس بیانیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در روسیه، شمار افراد مبتلا به کرونا از آغاز شیوع این بیماری در روسیه به یک میلیون و 299 هزار نفر رسیده است.

در شبانه روز اخیر در روسیه 149 نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند تا مجموع شمار مرگ بر اثر این بیماری به 22 هزار و 597 هزار نفر برسد.

افزایش شدید آمار بیماران کرونایی و مرگ بر اثر این ویروس مرگبار در روسیه، مقام های روس را به فکر اعمال تدابیر پیشگیرانه جدید برای مهار آن و کاهش شمار بیماران انداخته است.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در این رابطه اعلام کرد که اگر شمار مبتلایان به بیماری کرونا در روسیه روزانه افزایش بیابد، در آن صورت نیاز به وضع تدابیر محدودکننده جدید خواهد بود.

ازجمله این تدابیر، اعمال سیستم مجوز برای تردد در شهرهای بزرگ بویژه مسکو است که بیشترین آمار مرگ و ابتلا به بیماری کرونا در آن ثبت شده است.

سیستم مجوز الکترونی از اوایل ماه مارس تا اواخر ماه می (اواسط اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه) در مسکو وضع شد و ساکنان این شهر می بایست با ثبت نام در سامانه ویژه ای در سایت شهرداری مسکو، مجوز برای تردد در مسکو را برای خود و خودرو مورد استفاده دریافت کنند.

در همین حال وزارت بهداشت روسیه به شهروندان روس توصیه کرده است که در روزهای تعطیل آخر هفته از خانه خارج نشوند و فقط در موارد بسیار ضروری به عنوان مثال خرید کالا از فروشگاه از خانه بیرون بیایند.

وزارت بهداشت روسیه همچنین به مردم این کشور توصیه کرده است تا حد امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را بخاطر پیشگیری از انتشار کرونا کاهش دهند.

به دستور شهرداری مسکو، همه افراد بالای سن 65 سال باید از خانه کار کنند و حضور این افراد و نیز افراد دارای بیماری های مزمن در محل کار منع شده است.

به دانش آموزان مدارس مسکو نیز دو هفته تعطیلی داده شده است و کارت متروی رایگان دانش آموزان در این مدت به منظور واداشتن به ماندن در خانه، از کار انداخته شده است.

اکثر ساکنان مسکو در اماکن عمومی و وسایل نقلیه بویژه سامانه حمل و نقل شهری مترو، تدابیر پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک طبی و دستکش های یک بار مصرف را رعایت نمی کنند.

بطور میانگین حدود 20 درصد مسافران متروی مسکو ماسک به صورت می زنند و 2 درصد مسافران شاید هم کمتر از این رقم از دستکش استفاده می کنند این در حالی است که در بلندگوهای قطارهای مترو بطور دائم به مسافران گوشزد می شود که فقط افراد دارای ماسک و دستکش حق استفاده از مترو دارند.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو که معاون ستاد مبارزه با کرونای روسیه است اعلام کرد که موافق این دیدگاه که خطر بیماری کووید-19 کاهش یافته، نیست.

سابیانین در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه، هفته جاری در مسکو را تعیین کننده خواند و افزود: اگر شرایط اپیدمیولوژی در مسکو بهبود نیابد باید به فکر اعمال تدابیر سخت تر بود.

شهردار مسکو که هفته گذشته دستور داده بود که 30 درصد کارکنان سازمان ها و شرکت های فعال در مسکو از خانه کار کنند، خاطرنشان کرد که فقط افرادی باید در مسکو سر کار حضور داشته باشند که حضور آنها در محل کار اهمیت حیاتی داشته باشد.

در همین حال به گزارش رسانه های روسیه، بیمارستان ها و مراکز درمانی که در دوره شیوع کرونا در روسیه ساخته شده بود مورد استفاده قرار می گیرد و چند مرکز درمانی بزرگ در مسکو و شهرهای مجاور پایتخت و چندین شهر دیگر این کشور به بهره برداری رسیده است.

معاون انستیتو اپیدمیولوژی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه سازمان دست اندرکار مبارزه با بیماری های واگیر در این کشور اعلام کرد که وضعیت شیوع کرونا در روسیه در 10الی 20 روز آینده ممکن است بهبود بیابد.

ناتالیا پشنیچنایا به خبرگزاری ریانووستی گفت: باتوجه به این که تدابیر جدیدی برای پیشگیری از شیوع کرونا در روسیه در اواخر ماه سپتامبر(شهریور) وضع شده است این تدابیر در هفته های آینده نتیجه خواهند داد و آمار بیماری کرونا در کشور کاهش خواهد یافت.

با این حال میخاییل فاووروف یک متخصص اپیدمیولوژی برجسته اعلام کرد که وضعیت مربوط به کرونا در جهان و در روسیه هیچگاه به حالت سابق بازنخواهد گشت.

فاووروف در گفت وگو با روزنامه کامسامولسکایا پراودا چاپ مسکو خاطرنشان کرد: مردم هیچگاه مانند سابق زندگی نخواهند کرد و کرونا ماهیت کار و ماهیت روابط بین مردم را تغییر داده و بر حالت روانی مردم تاثیر گذاشته است.

این متخصص بیماری های عفونی روسیه معتقد است که بیماری کرونا در اوایل ماه ژانویه سال 2021 هم دوباره شیوع گسترده خواهد داشت و این وضعیت ممکن است تا تابستان سال 2022 تثبیت بیابد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها