محمدحسین آقاسی، وکیل محمدرضا شجریان:

فوت استاد شجریان پرونده شکایت از صداوسیما را متوقف نمی‌کند

وکیل استاد شجریان گفت: متأسفانه از شهریور ماه سال 98 تاکنون تصمیمی برای پرونده شکایت از صدا و سیما گرفته نشده است، در صورتی که طبق قانون، دادگاه باید ظرف یک هفته رأی صادر کند و در حال حاضر من به متوقف کردن صدور رأی اعتراض کردم و دادگاه دستور تعیین وقت نظارت داده است که برای بهمن ماه تصمیم‌گیری خواهد شد.

فوت استاد شجریان پرونده شکایت از صداوسیما را متوقف نمی‌کند
کد خبر: 438676
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۰:۵۸:۵۱

اعتمادآنلاین| محمدحسین آقاسی، وکیل محمدرضا شجریان در خصوص جزئیات شکایت موکل خود از سازمان صدا و سیما اظهار کرد: سال 88 نسبت به پخش بدون رضایت آثار موکلم در صدا و سیما، علیه این سازمان شکایت کردیم و پس از 8 سال قرار مجرمیت برای معاونت صدا و سیما به اتهام استفاده غیرمجاز از آثار استاد صادر شد و پرونده به دادگاه رفت.

وی افزود: در دادگاه قاضی از ابتدا تصمیم به برائت داشت و نهایتاً رأی به فقدان سوء نیت صدا و سیما صادر کرد و من به رأی اعتراض کردم و به شعبه 68 تجدید نظر به ریاست قاضی مسعودی‌مقام ارجاع شد و رأی بدوی رد و مجدداً‌ دستور رسیدگی صادر شد و در شهریور ماه سال 98 جلسه دادرسی ما تعیین وقت شد.

آقاسی بیان کرد: معاونت صدا و سیما اعلام کرد که ما آثار ایشان را پخش نکردیم بلکه تهیه‌کنندگان آثار را مورد استفاده قرار داده‌اند، در صورتی که این ادعا درست نیست و پخش‌کننده نهایی صدا و سیماست؛ مجدداً دادگاه اعلام کرد که صدا و سیما ظرف 20 روز دلایل خود را ارائه کند اما هیچ دلیلی از جانب صدا و سیما ارائه نشد.

وکیل مدافع شجریان گفت: متأسفانه از شهریور ماه سال 98 تاکنون تصمیمی برای پرونده گرفته نشده است، در صورتی که طبق قانون، دادگاه باید ظرف یک هفته رأی صادر کند و در حال حاضر من به متوقف کردن صدور رأی اعتراض کردم و دادگاه دستور تعیین وقت نظارت داده است که برای بهمن ماه تصمیم‌گیری خواهد شد؛ بنابراین 18 ماه جایگزین یک هفته برای صدور رأی شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با درگذشت استاد محمدرضا شجریان، پرونده متوقف خواهد شد یا خیر؟ گفت: پرونده شکایت ما به وکالت از خود استاد است، بنابراین ورثه ایشان باید وکالت بدهند که پرونده دنبال شود، همچنین از طرف شرکت دل آواز که یک شخصیت حقوقی است هم من وکالت دارم و بر همین اساس پرونده متوقف نخواهد شد.

آقاسی ادامه داد: پرونده‌ای که متهم یا شاکی آن فوت کند، برای آن پرونده توقیف دادرسی صادر می‌شود تا ورثه تأیید کنند؛ بنابراین من باید منتظر بمانم تا ورثه پس از انحصار وراثت به دادگاه رسیدگی کننده اعلام کنند تا دادگاه بتواند رسیدگی را ادامه دهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها