کد خبر: 438809
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۹:۴۹:۰۰
| |

تحریم تسلیحاتی ایران چه روزی و چه ساعتی پایان می‌یابد؟

اکتبر (27 مهرماه/ یکشنبه) ساعت 3:30 بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه 2231 ملغی می‌شود.

تحریم تسلیحاتی ایران چه روزی و چه ساعتی پایان می‌یابد؟
کد خبر: 438809
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در موعد مقرر خود و پنج سال بعد از دستیابی به برجام خبر داد. سعید خطیب زاده در نشست هفتگی با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در زمینه لغو این محدودیت‌ها گفت: «18 اکتبر (27 مهرماه/ یکشنبه) ساعت 3:30 بامداد محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه 2231 ملغی می‌شود. به علت اینکه براساس برجام و ضمیمه دو قطعنامه 2231 پنج سال بعد از تصویب برجام این اتفاق می‌افتد و آن زمان پنجمین سالگرد تصویب برجام است.»

خطیب‌زاده اضافه کرد: «در آن ساعت دو اتفاق می‌افتد. اول اینکه محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدأ و به مقصد ایران ملغی می‌شود. دوم اینکه محدودیت سفر 23 شخص حقوقی موضوع فهرست 2231 هم خاتمه می‌یابد. ولی مهم‌ترین بعد این تاریخ، باور شکست مجدد تاریخی امریکاست که به رغم تمامی گردنکشی‌ها، حیله‌گری‌ها و اقدامات فراقانونی نتوانست کار خودش را جلو ببرد و جمهوری اسلامی ایران بار دیگر نشان داد امریکا اینقدر که عنوان می‌کند قدر قدرت نیست.»

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر همزمان با لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، امریکا اقدامی را صورت دهد، واکنش ایران چه خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: «اگر منافع ایران مورد تهدید قرار بگیرد پاسخ ایران قطعی، بدون مکث و جامع خواهد بود. گفته شده و منتقل شده است. درباره تمامیت ارضی و اقتدار خود با کسی شوخی نداریم.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تحریم‌های غذایی و دارویی هم گفت: «تحریم‌های غیرقانونی و فراسرزمینی واشنگتن جدا از آن چیزی است که در برجام است. امریکا در شهریورماه تمام تلاش خود را کرد که جلوی برداشته شدن محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در قطعنامه را بگیرد و نتوانست. نه دارو، نه غذا و نه مراودات هیچ کدام تحریم نیستند، اینجا دولت ترامپ است که می‌خواهد قاضی، پلیس و دادستان و مجری تمامی احکام باشد. البته وقت این گردنکشی‌ها خیلی وقت است، گذشته است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها