کد خبر: 438810
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۲۰:۰۲:۰۰
| |

این‌روزها مشایی کجاست؟

آن‌طور که برخی اصولگرایان می‌گویند احمدی‌نژاد معتقد بوده او، بقایی و مشایی یک روح در 3 بدن هستند اما چرا مدت‌هاست احمدی‌نژاد نامی از مشایی نمی‌آورد یا تلاش برای آزادی او نمی‌کند؟

این‌روزها مشایی کجاست؟
کد خبر: 438810
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۲۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نامه‌نویس خوبی است؛ هم برای داخلی‌ها می‌نویسد و هم برای خارجی‌ها! در هر نامه هم درخواست دارد یا به موضوعاتی اشاره می‌کند که می‌داند سبب واکنش می‌شود. بسیاری آگاه هستند که دیده شدن برای محمود احمدی‌نژاد خیلی مهم است مانند آن روز که دلتنگی‌اش پس از درگذشت هوگو چاوز را علنی کرد یا روزی که برای آنجلینا جولی در توئیتی تصریح کرد: «با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم». احمدی‌نژاد برای داخلی‌ها هم نامه می‌نویسد به‌ویژه آنکه نگران دو یار وفادارش یعنی مشایی و بقایی است. اگر به بررسی نامه‌های احمدی‌نژاد در موضوعات داخلی پرداخته شود، مشاهده می‌کنید که سهم بالایی از آنها به ماجرای زندانی بودن بقایی و لزوم آزادی او اختصاص دارد.

نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات

19 مهر بود که نوشتند: «رئیس‌جمهور سابق درباره حمید بقایی به وزیر اطلاعات نامه نوشت. احمدی‌نژاد با ارسال نامه‌ای خطاب به سید محمود علوی وزیر اطلاعات، ضمن تشریح اقدامات مخرب و غیرانسانی برخی عوامل موثر در دستگاه اطلاعاتی کشور علیه آقای حمید بقایی و یاران نهضت به سوی بهار، خواستار برخورد جدی وی با این عناصر شد.»

دیروز وکیل بقایی درباره این نامه توضیحاتی داد. مهران عبدا...‌پور در رابطه با وضعیت فعلی موکل خود و اینکه در حال حاضر بقایی به زندان بازگشته است یا خیر، گفت: بقایی همچنان در حال معالجه و به تبع آن در بیمارستان بستری است. این وکیل دادگستری در رابطه با اینکه طبق نظر پزشک، بقایی تا چه زمانی باید در بیمارستان بماند؟ اظهار کرد: بقایی بیماری‌های مختلفی دارد و برخی از این بیماری‌ها هنوز درمان نشده است، در حال حاضر نظر پزشکان این است که او فعلا در بیمارستان بماند تا درمان شود. عبدا...‌پور در واکنش به اینکه بیماری‌های ناشی از اعصاب و روان منجر به طولانی شدن مدت بستری بقایی در بیمارستان شده یا بیماری‌های جسمی؟ تصریح کرد: هر دو نوع بیماری باعث شده او، تحت معالجه باشد. این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه تغییری روی پرونده بقایی صورت گرفته است یا خیر؟ تصریح کرد: در حال حاضر تغییری حاصل نشده است. عبدا...‌پور در توضیح نامه احمدی‌نژاد به وزیر اطلاعات در مورد پرونده بقایی خاطرنشان کرد: به‌هرحال بقایی معاون احمدی‌نژاد بود بنابراین مکاتبه او با وزیر اطلاعات در خصوص شبهات موجود در موضوع حادثه رانندگی، بقایی و نحوه عملکرد ماموران اداره اطلاعات در آن حادثه، موضوعاتی بوده که احمدی‌نژاد تشخیص داد که موارد را جهت بررسی به وزیر اطلاعات، اعلام کند.

یار من آزاد شود

نامه‌ها با محتوای تاکید بر لزوم آزادی بقایی زیاد است به عنوان نمونه محمود احمدی‌نژاد در سال96 در نامه‌ای ضمن انتقاد به بازداشت بقایی، خواستار آزادی فوری وی شده است. او در این نامه آورده بود: «مجددا شهادت می‌دهم که برادر عزیزم آقای حمید بقایی فردی مومن، انقلابی و فداکار و پاک‌دست و خدوم و باورمند به ارزش‌های الهی و انسانی و مردی کاردان و مردمی است. اتهام آقای بقایی اجرای مصوبه دولت در تخصیص مجموعا سیصد میلیون تومان پاداش پایان دوره و پس از 8 سال تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی به هجده نفر از اعضای دولت بوده است که تمام نهاد‌های قانونی نظارتی عدم مغایرت آن با قانون را رسما اعلام کرده‌اند.» در سال‌97 هم سایت دلواپس جهان‌نیوز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد، طی نامه‌ای خطاب به فرمانده سپاه قدس، ضمن ادعای پادرمیانی سردار سلیمانی برای آزادی مهدی جهانگیری، از شهادت ندادن وی به بی‌گناهی بقایی اعتراض کرد! پیشتر هم احمدی‌نژاد پیرامون پرونده قضائی بقایی، خطاب به فرمانده سپاه قدس دست به قلم شده بود.» 20 شهریور 97 هم ایلنا نوشت: «محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به مقام معظم رهبری با اشاره به شرایط جسمی حمید بقایی در زندان، درخواست کرد مقامات قضائی ضمن پذیرش اعاده دادرسی، نسبت به برقراری امکان تماس تلفنی بقایی با خانواده و مرخصی وی اقدام نمایند.»

مشایی کجاست؟

آن‌طور که برخی اصولگرایان می‌گویند احمدی‌نژاد معتقد بوده او، بقایی و مشایی یک روح در 3 بدن هستند اما چرا مدت‌هاست احمدی‌نژاد نامی از مشایی نمی‌آورد یا تلاش برای آزادی او نمی‌کند؟

آیا مشایی درمرخصی است یا روابطش با محمود تیره و تار شده که نامه‌ای با محوریت آزادی او منتشر نمی‌شود؟

اصولگرایان هم ترجیح می‌دهند اشاره‌ای به مشایی نداشته باشند، تنها جهان نیوز چند روز پیش نوشت:« شنیده شده که اتاق محل اقامت آقای اسفندیار رحیم‌مشایی معاون و مشاور رئیس‌جمهور سابق در زندان اوین را به آقای‌محمدعلی‌نجفی داده‌اند. کانال تلگرامی دولت بهار؛ منتسب به هواداران احمدی‌نژاد در خبری مدعی انتقال محمدعلی نجفی (شهردار سابق تهران) به اتاق مشایی (رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق) در بند چهار زندان اوین شد. این کانال تلگرامی در ادامه نوشت: اتاق محل اقامت آقای اسفندیار رحیم‌مشایی معاون و مشاور رئیس‌جمهور سابق در زندان اوین را به آقای محمدعلی نجفی داده‌اند و ایشان را به اتاق دیگری منتقل کرده‌اند که امکانات چندان مناسبی ندارد!»

منبع: آرمان ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها