نظرسنجی اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا:

جو بایدن پیروز انتخابات خواهد بود

دو نظرسنجی که چهار سال پیش بر خلاف بسیاری از نظرسنجی‌های آن زمان، پیروزی دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بودند، این‌بار برای این دوره از انتخابات به یافته‌های دیگری رسیده‌اند.

جو بایدن پیروز انتخابات خواهد بود
کد خبر: 438856
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۸:۳۰:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از یورونیوز، نظرسنجی‌های اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا (IBD/TIPP) و همچنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی/ لس‌ آنجلس تایمز (USC/LA Times) در سال 2016 هر دو پیروزی ترامپ را پیش‌بینی کرده بودند که محقق شد.

یک روز قبل از انتخابات سال 2016 نظرسنجی اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا نشان داد که ترامپ با دو درصد اختلاف هیلاری کلینتون را شکست می‌دهد، از سوی دیگر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی/ لس‌آنجلس تایمز نیز با انجام نظرسنجی جداگانه‌ای، اختلاف 3.2 درصدی پیشتازی ترامپ را پیش‌بینی کرده بود.

با این حال هیلاری کلینتون در نهایت در آرای عمومی 2.1 درصد بیشتر از دونالد ترامپ رای آورد اما در کالج الکترال شکست خورد.

در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آرای عمومی تعیین کننده نیست. در اغلب ایالت‌ها هر کدام از نامزدها که بیشترین رای را کسب کند، آرای الکترال آن ایالت را نیز به دست می‌آورد. هر کدام از نامزدها که بتواند اکثریت آراء را در کالج الکترال (270 رای) به دست آورد پیروز نهایی انتخابات خواهد بود.

پس از چهار سال این دو نظرسنجی بار دیگر تکرار شده است و این‌بار نتایج نشان می‌دهد که ترامپ بازنده انتخابات است.

طبق نظرسنجی 12 اکتبر 2020 اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا ترامپ با فاصله 8.5 درصدی از بایدن شکست می‌خورد. نظرسنجی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز نشان می‌دهد که بایدن با فاصله 13 درصدی از دونالد ترامپ پیش است. این‌بار لس‌آنجلس تایمز در انجام این نظرسنجی با دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مشارکت نداشته است.

اینوسترز بیزینس دیلی/ تکنومتریکا در مطلبی که در تاریخ 12 اکتبر (21 مهر) منتشر شد اشاره کردند که طبق آخرین نظرسنجی مشترک این دو نهاد، حمایت از بایدن در حال حاضر در میان رای‌دهندگان بیشتر از هیلاری کلینتون در سال 2016 است. این دو نهاد تاکید کردند که طبق نظرسنجی‌هایی که انجام داده بودند، حمایت از کلینتون چهار سال پیش در هفته‌های نهایی منتهی به انتخابات 45 درصد بود.

نظرسنجی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز نشان می‌دهد که جو بایدن از اواخر ماه اوت تاکنون در بدترین وضعیت نیز دست‌کم هشت درصد از ترامپ فاصله داشته و پیشتاز بوده است. این درحالی است که چهار سال پیش این نهاد در نظرسنجی‌های خود پیشتازی و پیروزی ترامپ را پیش‌بینی کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها