کد خبر: 438861
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا بن‌سلمان را به شدت به وحشت انداخته است

پایگاه اطلاع‌رسانی تاکتیکال ریپورت طی گزارشی خبر داد، شاهزاده محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان بعد از انتشار نظرسنجی‌های اخیر در مورد پیشی گرفتن قابل توجه جو بایدن از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا به شدت دچار وحشت شده است.

نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا بن‌سلمان را به شدت به وحشت انداخته است
کد خبر: 438861
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اخبار رسیده از ریاض حکایت از آن دارد که محمد بن‌سلمان به شدت در تکاپوی حمایت همه‌جانبه از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با هدف پیروزی او به هر شکل ممکن است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی تاکتیکال ریپورت طی گزارشی خبر داد، شاهزاده محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان بعد از انتشار نظرسنجی‌های اخیر در مورد پیشی گرفتن قابل توجه جو بایدن از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی آمریکا به شدت دچار وحشت شده است.

بر اساس این گزارش، نتایج انتخابات آمریکا برای شخص محمد بن‌سلمان بسیار حائز اهمیت است زیرا او هر لحظه منتظر در دست گرفتن قدرت به جای پدر خویش است؛ اما بعد از رسیدن گزارش‌هایی از سفارت کشورش در واشینگتن در مورد افزایش شانس بایدن برای ورود به کاخ سفید، وحشت و نگرانی بن‌سلمان نیز دوچندان شده است.

منابع آگاه اطلاع می‌دهند، ولیعهد عربستان دستورات خود را برای آمادگی ریاض در انجام تغییرات احتمالی در روابط سعودی با آمریکا صادر کرده است و معتقد است در صورت پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر پیش رو رابطه واشینگتن-ریاض دچار تغییرات فراوانی خواهد شد.

بن‌سلمان بر این باور است که شرایط و ساختار روابط دوجانبه به شدت دگرگون شده و عربستان سعودی مجبور خواهد بود مسائل جدیدی را مد نظر قرار دهد.

به زعم کارشناسان، اگرچه تا چند هفته پیش بن‌سلمان توجه چندانی به اظهارنظرهای بایدن نمی‌کرد و کورکورانه به پیروزی ترامپ ایمان داشت، اما بعد از تحولات اخیر در واشینگتن به ویژه ابتلای ترامپ به کرونا و بستری شدن او در بیمارستان، نگاه ولیعهد جوان سعودی به شرایط آمریکا به کلی دگرگون شد؛ او حتی برای اطمینان از شرایط و جایگاه ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری روابط متعددی با مشاوران ترامپ برقرار کرده و بارها با کوشنر داماد ترامپ تماس گرفته است.

رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه در سرویس‌های اطلاعاتی خبر می‌دهند، این تماس‌ها هم تاکنون نتوانسته‌ از میزان نگرانی این شاهزاده جوان جویای مقام پادشاهی بکاهد، از این رو به شاهدخت ریما بنت بندر بن سلطان سفیر سعودی در واشینگتن ماموریت داده تا کانال‌هایی برای تماس با دموکرات‌ها ایجاد کند.

او همچنین به این سفیر دستور داده است تا نظر رهبران عالیرتبه دموکرات‌ها را راجع به آینده روابط سعودی آمریکایی در صورت به قدرت رسیدن بایدن جویا شود.

به گفته منابع آگاه، نگرانی محمد بن‌سلمان زمانی شدت گرفت که بایدن در یکی از آخرین اظهارنظرهایش متعهد شد در صورت رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری، در روابط کشورش با عربستان سعودی بازنگری خواهد کرد.

به هر روی، رویاهای محمد بن‌سلمان بدون حمایت بالفعل دونالد ترامپ تحقق‌ناپذیر خواهد بود و ولیعهد عربستان انتظار دارد همان‌طور که در مساله خاشقچی کاخ سفید تمام‌قد از او حمایت کرد، این بار نیز ترامپ بعد از پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری، مسیر را برای نشستن او بر صندلی پادشاهی عربستان هموار کند، امری که به طور حتم بدون بها نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها