کد خبر: 439181
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نیکون عکس‌های برندگان چهل و هفتمین مسابقه خود را به نمایش می‌گذارد + عکس

عکس‌هایی از مسابقه‌ای که نیکون برای عکاسی میکروگرافی از عناصر موجود در طبیعت طراحی کرده منتشر شده است. به گفته مدیر موسسه نیکون، این عکس‌های اعجاب‌آور محل تلاقی علم و هنر هستند.

نیکون عکس‌های برندگان چهل و هفتمین مسابقه خود را به نمایش می‌گذارد + عکس
کد خبر: 439181
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- مسابقه نیکون برای اولین بار در سال 1974 به منظور شناخت و تحسین تلاش‌های کسانی که درگیر عکاسی از طریق میکروسکوپ نوری بودند آغاز شد. از آن زمان تا کنون این مسابقه به عنوان ویترینی برای میکروگراف‌هایی که از شاخه‌های علمی گوناگون مشغول کارند شناخته شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، نیکون در این هفته نتایج چهل و هفتمین مسابقه عکس میکروگرافی خود را اعلام کرد. اریک فلم (Eric Flem)، مدیر ارتباطات نیکون گفت: «هدف مسابقه جهان کوچک نیکون (Nikon Small World) به اشتراک‌گذاری تصاویر میکروسکوپی است که علم و هنر را ترکیب می‌کند. با پیشرفت فناوری و همین‌طور عکاسی، ما مفتخریم که این عکس‌ها که توانسته‌اند ترکیبی از تحقیق، خلاقیت، فناوری، عکاسی و تخصص را به دنیای علم بیاورند در معرض دید همگان قرار دهیم. عکسی که نفر اول مسابقه آن را گرفته مثالی خیره‌کننده از این ترکیب است.» (عکس نفر اول را در زیر مشاهده می‌کنید.)

دنیل کاسترانوا (Daniel Castranova)، برنده مسابقه نیکون که ساکن مریلند است، توانسته با کمک باکاری ساماسا (Bakary Samasa) 350 تصویر کاملاً مجزا را روی هم قرار دهد و مقام اول این مسابقه را کسب کند.

میکروگرافی

این عکس نمای پشتی استخوان‌ها و عروق لنفاوی یک گورخرماهی(zebrafish) جوان را نشان می‌دهد که دنیل کاسترانوا، باکاری ساماسا و دکتر برنت وینستن موفق به عکس‌برداری از آن شدند. طبق اعلام نیکون این عکس از این جهت قابل توجه است که بخشی از تلاش‌های این تیم عکاسی به ثمر نشسته و کشفی اساسی در آن انجام شده است. طبق این عکس گورخرماهی عروق لنفاوی‌ای درون جمجمه خود دارد که قبلاً تصور می‌شد فقط در پستانداران یافت می‌شود. پیدایش این عروق لنفاوی در ماهی‌ها پرورش، آزمایش و عکسبرداری از آنها را آسان‌تر می‌کند و همچنین می‌تواند سرآغاز انقلابی در تحقیقات مربوط به درمان بیماری‌های مغزی انسان از جمله سرطان و آلزایمر باشد.

میکروگرافی

عکس بالا که مقام دوم را کسب کرد از رشد دلقک‌ماهی (Amphiprion percula) در روز اول، سوم (صبح و عصر)، پنجم و نهم گرفته شده و عکاس آن دنیل ناپ از هسن آلمان است.

میکروگرافی

مقام سوم این مسابقه را دکتر ایگور سیوانوویچ (Dr. Igor Siwanowicz) از انجمن پزشکی هاروارد در ویرجینیای آمریکا به‌دست آورده است. این عکس از زبان یک حلزون آب شیرین گرفته شده.

میکروگرافی

عکسی که در مسابقه نیکون مقام چهارم را به خود اختصاص داده از هاگ‌های قارچ‌ها گرفته شده و تیمی متشکل از دکتر فرانک استفانی، دکتر نیکولاس کورادی و دکتر کوکوریس از دانشکده کشاورزی شهر اوتاوای کانادا در عکسبرداری از این قارچ‌ها دخیل بودند.

میکروگرافی

عکس بالا و مقام پنجم مسابقه متعلق به احمد فوزان از جاکارتای اندونزی بود که از پروانه بوگونگ عکس گرفته است.

میکروگرافی

مقام ششم این مسابقه به دکتر رابرت مارکوس (Robert Markus) از دانشگاه ناتینگهام انگلیس تعلق گرفت که از گیاه هیبی (Hebe) با گرده‌هایش تصویربرداری کرده است.

بقیه عکس‌های منتخب این مسابقه را نیز می‌توانید در سایت نیکون مشاهده کنید. سایت nikonsmallworld تمام عکس‌های منتخب سال 2020 و همین طور عکس‌های مربوط به سال‌های پیشین این مسابقه را در صفحه خود بارگذاری کرده است. این تصاویر زیبا و اعجاب‌انگیز محل پیوند دنیای علم و هنر عکاسی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها