مسکو: امکانات ناشی از انقضای مفاد 2231 بر اساس منافع ایران و روسیه استفاده می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که با همکاری‌های فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مسکو: امکانات ناشی از انقضای مفاد 2231 بر اساس منافع ایران و روسیه استفاده می‌شوند
کد خبر: 439283
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۴:۰۵:۲۸

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: همانطور که می‌دانید، شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را در سال 2015 اعمال نکرد. تهران داوطلبانه شماری از محدودیت‌ها را پذیرفت. این اقدام به منظور تسریع رسیدن به نتایج موفق مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به منظور حل و فصل شرایط پیرامون مسئله هسته‌ای ایران انجام گرفته است.


وی ادامه داد: تمامی طرفین از همان ابتدا می‌دانستند که این محدودیت‌ها هیچ ارتباطی با حل و فصل مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران نداشته‌اند. علاوه بر این‌ها موعد مفاد مربوطه نیز سرآمده است.


زاخارووا همچنین ضمن تاکید بر اینکه ایران شریک قابل اعتماد روسیه در زمینه‌های مختلف همکاری محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما معتقدیم که تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که با همکاری‌های فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته می‌شوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها