بلاروس نام تیخانوفسکایا را در فهرست افراد "تحت تعقیب" قرار داده است

وزارت کشور روسیه امروز جمعه اعلام داشت، مقامهای بلاروس نام سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت این کشور را در فهرست بین دولتی افراد "تحت تعقیب" از بابت فراخوانش برای سرنگونی نظم اساسی این کشور قرار دادند.

بلاروس نام تیخانوفسکایا را در فهرست افراد "تحت تعقیب" قرار داده است
کد خبر: 439294
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۵ ۱۵:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای شرح داد: سوابق جستجو در بانک اطلاعات بین دولتی حاوی اطلاعاتی درباره قرار گرفتن نام تیخانوفسکایا در فهرست بین دولتی افراد تحت تعقیب متعلق به وزارت کشور بلاروس از بابت ارتکاب جرمی مربتط با بخش سوم بند 361 قوانین کیفری این کشور است؛ "فراخوان برای سرنگون کردن یا تغییر نظم اساسی جمهوری بلاروس و یا ارتکاب جرایم علیه کشور."

این در حالی است که این جرم قابل مجازات تا میزان پنج سال حبس است.

اوایل ماه جاری میلادی فاش شد که این کاندیدای سابق ریاست جمهوری بلاروس هم در کشور خودش و هم در روسیه تحت تعقیب قرار گرفته است. وزارت کشور روسیه بعدا توضیح داد که مسکو هیچ فرآیند کیفری علیه تیخانوفسکایا به جریان نینداخته و او تنها مطابق با توافقات دوجانبه مربوط به تبادل اطلاعات مربوط به پیش گیری از جرم در فهرست تحت تعقیب قرار گرفته است.

اعتراضات در بلاروس در پی جنجال بر سر انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت این کشور که در آن طبق اعلام مقامات، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با 80.1 درصد آرا پیروز شد، به راه افتاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها