سرمربی تیم ملی آلیش زنان خبر داد:

وقفه کرونا و ترس از شروع دوباره کشتی زنان در کشور

آنا براتی سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان گفت: این وقفه برای ما خیلی بد بود و برنامه‌هایمان را عقب انداخت. تمام سالن‌های کشتی بسته بودند و می‌ترسیدم دختران پایشان را روی تشک بگذارند چون جانشان خیلی مهم است.

وقفه کرونا و ترس از شروع دوباره کشتی زنان در کشور
کد خبر: 439327
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۷:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| کشتی آلیش زنان ایران از دی ماه 98 و پس از قهرمانی در مسابقات جهانی قزاقستان، فعالیتی نداشت و با شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شد تا اینکه اکنون پس از ماه‌ها وقفه قرار است اردوی تیم ملی آلیش برگزار شود.

آنا براتی، سرمربی تیم ملی آلیش زنان به برنامه‌های خود اشاره و بیان کرد: برنامه‌ها و آرزوهای بزرگی برای تیم ملی دارم و یکی از اولین کارهایی که باید انجام بدهیم، تکرار قهرمانی در جهان است اما در حال حاضر کرونا اجازه برنامه‌ریزی بلندمدت را نمی‌دهد، بنابراین اولین برنامه ارزیابی کشتی گیران است که برای این کار تیم اعزامی به مسابقات جهانی را به همراه چند نفر دیگر دعوت کرده‌ایم.

او در ادامه افزود: 9 ماه از کشتی‌گیران بی‌خبر بوده‌ایم. با اینکه با هم ارتباط داشتیم و از تمرینات خود می‌گفتند اما باید وضعیتشان را ببینیم، در نتیجه این اردو برگزار می‌شود.

سرمربی تیم‌ملی زنان با بیان اینکه کشتی از زمان شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده، تصریح کرد: این وقفه برای ما خیلی بد بود و برنامه‌هایمان را عقب انداخت. تمام سالن‌های کشتی بسته بودند و می‌ترسیدم دختران پایشان را روی تشک بگذارند چون جانشان خیلی مهم است. با این حال کشتی‌گیران تمرینات بدنسازی خود را پیگیری می‌کردند و از آنجایی که تکنیک ‌ها را بلدند، اگر آمادگی بدنی خوبی داشته باشد راحت تر به اوج آمادگی می‌رسند.

براتی در مورد اردوی تیم ملی گفت: نفرات دعوتی باید در شهرهای خود تست کرونا بدهند و در صورت سلامتی وارد اردو شوند. این مرحله از اردو بیشتر به تمرینات میدانی و تست اختصاص دارد و قرار نیست برخوردی داشته باشیم یعنی روی تشک جداگانه کار می‌کنند و با هم کشتی نمی‌گیرند. از طرفی سالن تمرین را همراه با خانم میرزایی(سرپرست تیم ملی) دیده‌ایم و قبل از شروع کار ضدعفونی می‌شود.

او در مورد برنامه‌های بعدی کشتی آلیش زنان گفت: برنامه بعدی باید مسابقات کشوری باشد تا تمام کشتی‌گیران را محک بزنیم. قرار بود این مسابقات بهمن یا اسفند سال گذشته برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا لغو شد. اکنون هم با وجود این بیماری مجبوریم برنامه‌های کوتاه مدت داشته باشیم و به آرامی جلو برویم.

براتی در پایان بیان کرد: از آقای علیرضا دبیر تشکر می‌کنم که اعتما کرد و این سمت را به من دادند. علاوه بر این از خانم ستاره اسماعیلی(سرمربی سابق تیم ملی) هم تشکر کنم که زحمت زیادی برای تیم کشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها