سخنگوی کمیسیون آموزش:

جذب معلمان بدون آزمون، تصمیمی احساسی بوده است

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش گفت که تصویب کلیات ورود معلمان به آموزش‌وپرورش بدون برگزاری آزمون تحت تأثیر فشار افکار عمومی و احساسات صورت گرفت.

جذب معلمان بدون آزمون، تصمیمی احساسی بوده است
کد خبر: 439343
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۰۸:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به تصویب کلیات «طرح اصلاح ماده‌الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌ و پرورش» و حذف شرکت در آزمون داخلی این وزارتخانه گفت: ورود معلمان به آموزش‌ و پرورش بدون برگزاری آزمون خلاف منویات مقام معظم رهبری است، ولی تصویب این کلیات تحت تأثیر فشار افکار عمومی و احساسات صورت گرفت.

او ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره این طرح به گونه‌ای تخصصی نظر داد و طبق فرمایش رهبر انقلاب، معلمان فقط از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باید جذب شوند، در نتیجه کمیسیون باید کاری کند که منویات رهبری رعایت شود.

حجت‌الاسلام فلاحی یادآور شد: آزمون دهندگان جهت استخدام در آموزش‌ و پرورش برای تاریخ پیش از مهر ماه 1391 بوده‌اند و متقاضیان مهر 91 به بعد هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، چراکه بودجه لازم برای استخدام آنها وجود ندارد و به صورت حق‌التدریس عمل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تأکید کرد: در میان معترضان به برگزاری آزمون که روبه‌روی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌ بودند، برخی معلمان غیرانتفاعی و بعضی هم نیروهای نهضت سوادآموزی پیش از سال 91 بودند که در آزمون پذیرفته نشده‌اند.

او بیان کرد: ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ویژه افرادی است که از دانشگاه‌های دیگر متقاضی حضور در آموزش‌ و پرورش هستند و به عنوان حق‌التدریس همکاری می‌کنند. این افراد باید مسیر دوره‌های دانشگاه فرهنگیان را بگذرانند.

در هفته‌های گذشته، جمعی از فرهنگیان شامل آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریسی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار حذف شرط برگزاری آزمون برای استخدام در آموزش‌ و پرورش بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها