کد خبر: 439393
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۱:۳۰:۵۷
| |

کتاب «اقتصاد تطبیقی» شهید مطهری منتشر شد

کتاب مقدمه‌اى بر اقتصاد تطبیقى جدیدترین کتاب از شهید مرتضی مطهری منتشر شد.

کتاب «اقتصاد تطبیقی» شهید مطهری منتشر شد
کد خبر: 439393
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۱:۳۰:۵۷

اعتمادآنلاین| کتاب اقتصاد تطبیقی استاد شهید مطهری به همت انتشارات صدرا منتشر شد.

اتتشارات صدرا درباره معرفی کتاب آورده است:

کتاب مقدمه‌اى بر اقتصاد تطبیقى جدیدترین کتاب منتشر شده از استاد شهید مرتضی مطهری توسط انتشارات صدرا می باشد که در مهر ماه 1399 منتشر شده است.

این کتاب مشتمل بر مباحثى است که طى 27 جلسه توسط استاد شهید آیت‌الله مطهرى و تعدادى از اقتصاددانان در فاصله زمانى شهریور 1357 تا هشتم اردیبهشت 1358 شمسى ایراد شده است. در این جلسات متن کتاب «تاریخ عقاید اقتصادى» تألیف دو اقتصاددان فرانسوى، توسط یکى از حاضران گزارش شده و سپس استاد مطهرى نظر خود را درباره مباحث طرح شده با توجه به اصول و مبانى اسلامى ارائه مى‌دادند. در جلد اول این کتاب که شامل 14 جلسه بحث و گفتگوست، مکتب فیزیوکراسى و مکتب کلاسیک (تا پایان بررسى نظریه مالتوس) مورد بحث و بررسى واقع شده است.

دو بخش کتاب:

در بخش اول این کتاب مکتب فیزیوکراسی در اقتصاد مورد بحث واقع شده و ضمن آن موضوعات مهمی مانند نظام طبیعی، نحوه مالکیت زمین، فلسفه زکات، تفاوت صنعت و طبیعت، حق انحصاری، مالکیت ابزار تولید در عصر جدید، مسئله سرقفلی، حق اکتشاف و اختراع، حق تألیف، کنترل قیمتها و مالیات مطرح شده و استاد مطهری اظهارنظر کرده و نکات بدیعی بیان کرده‌اند.


همچنین در بخش دوم، مکتب کلاسیک مورد بحث واقع شده و نظریات آدام اسمیت، ژان‌باتیست سِی و مالتوس بررسی شده و ضمن آن موضوعاتی مانند فلسفه حرمت ربا، اقتصاد آزاد، هنر تولید کردن، کاهش عواطف با پیشرفت تمدن امروزی، نقش طبیعت در تنظیم جمعیت مطرح شده و استاد شهید نظرات قابل توجهی ابراز داشته‌اند.


مطالعه این کتاب خواننده را با بخشی از مبانی فلسفی، اجتماعی و فقهی اقتصاد اسلامی آشنا می‌کند.

توضیحات خرید:

علاقه مندان می توانند این کتاب را با تخفیف 20% سفارش دهند و از طریق پست در سراسر کشور دریافت نمایند. (این تخفیف تا 30 مهرماه 1399 و فقط برای این کتاب قابل استفاده می باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها