سخنگوی حزب اعتماد ملی:

زنان و افرادی که از بزرگان سیاسی هستند، مشمول رجل سیاسی می‌شوند

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: تفسیر شورای نگهبان از واژه رجل، مردان است اما تعبیر من از رجل سیاسی شامل مرد، زن و افرادی می‌شود که از بزرگان سیاسی هستند.

زنان و افرادی که از بزرگان سیاسی هستند، مشمول رجل سیاسی می‌شوند
کد خبر: 439431
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۳:۴۰:۲۴

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه حزب اعتماد ملی ماه‌هاست در دفتر سیاسی خود درباره حضور در انتخابات بحث می‌کند، گفت: این حزب در دفتر سیاسی و کمیته تعامل خود جلساتی برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده و با دعوت از کارشناسان این تصمیم گرفته شده است که با وجود گلایه‌ها، در انتخابات ریاست جمهوری حاضر ‌شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: به موازات رسیدن به یک نامزد حزبی، دفاتر پنج گانه حزب در حال تدوین برنامه برای رییس جمهوری آینده هستند، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا هنوز نتوانسته است جلسه شورای مرکزی حزب را برگزار کند اما به محض مهیا شدن شرایط مصوبات دفتر سیاسی در شورای مرکزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت تصویب شورای مرکزی با نامزد خود در انتخابات 1400 حضور پیدا کند.

گرامی‌مقدم درباره شرایط اصلاح طلبان در انتخابات 28 خردادماه 1400 گفت: اگر وضعیت انتخابات ریاست جمهوری شبیه انتخابات دوم اسفندماه 98 مجلس باشد قاعدتا رقابت میان اصولگراها خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری اگر نرخ مشارکت و احراز صلاحیت‌ها شبیه انتخابات مجلس باشد خسارتش بیشتر است.

گرامی مقدم با بیان اینکه ورود زنان به عرصه رقابت ریاست جمهوری امکان پذیر نیست، گفت: تفسیر شورای نگهبان از واژه رجل، مردان است اما تعبیر من از رجل سیاسی شامل مرد، زن و افرادی می‌شود که از بزرگان سیاسی هستند. طبق اسنادی که مذاکرات اولیه مجلس وجود دارد معیار آنها نه جنسیت بلکه شخصیت‌های بزرگ بوده است. به هر حال این موضوع جا افتاده است و حساسیت هایی هم در حوزه و نهادهای سنتی نسبت به این مساله وجود دارد.

گرامی مقدم درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری یک ضرورت است، اما نه اصلاحی که ما را به عقب برگرداند. باید معیار دموکراتیک بودن انتخابات در این قانون لحاظ شده باشد.

این فعال سیاسی ارائه چارچوب مشخص برای اصلاح قانون انتخابات را ضروری دانست و درباره تعیین سقف سنی 70 سال برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این سن افراد به پختگی کامل می‌رسند و تجربه فراوانی دارند. در دنیا هم می‌بینیم که معمولاً سن ریاست جمهوری بالای 70 است، البته استثنا هم وجود دارد، اما به طور معمول سن نخست وزیر و رئیس جمهوری معمولاً بیشتر از70 سال است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها