کد خبر: 439438
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۴:۰۲:۳۴
| |

ترکیه:

اتحادیه اروپا رویکرد راه‌حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت، آنکارا از اتحادیه اروپا خواسته تا از تهدید ترکیه دست بردارد و یک رویکرد ملموس و بی طرفانه در قبال تنش در مدیترانه شرقی داشته باشد.

اتحادیه اروپا رویکرد راه‌حل-محور برای شرق مدیترانه اتخاذ کند
کد خبر: 439438
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ۱۴:۰۲:۳۴

اعتمادآنلاین| حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد، ترکیه به دنبال کاهش تنش با اتحادیه اروپاست و اینکه حسن نیت خود را با واکنش مثبت به درخواست‌ها برای گفتگو نشان داده است.

وی افزود: کشورش از حقوق خود و قبرس ترک نشین در منطقه دفاع می‌کند. ترکیه از این که اتحادیه اروپا رویکرد آنکارا را درباره دریای مدیترانه شرقی تحریک آمیز می‌داند، شگفت زده نشده است. رویکرد این اتحادیه یک رویکرد تشویقی و دلگرم کننده بین ترکیه و اتحادیه اروپا نیست و لحن آن عاری از هرگونه صداقت و حسن نیت است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا برای حل موضوعات و مشکلات کنونی با رعایت حقوق ترکیه و قبرس ترک نشین در راستای منافع مشترک گام بردارد و بازگو کننده درخواست‌های نامعقول و نادرست یونان و دولت قبرس یونانی نشین نباشد.

در نشست رهبران اتحادیه اروپا بیانیه ای منتشر شده در آن ادعا شده ترکیه به صورت یکجانبه در دریای مدیترانه شرقی اقدام می‌کند و اتحادیه این اقدامات تحریک آمیز دولت آنکارا را محکوم کرده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز خواستار کاهش تنش در منطقه و مذاکرات بین آنکارا و بروکسل شده است.

آنکارا چندین کشتی حفاری و اکتشافی در چند هفته گذشته در منطقه مستقر کرده تا به اکتشاف منابع انرژی بپردازند. مقام‌های ترکیه بارها تاکید کرده‌اند که آنکارا به دنبال حل تمامی مشکلات موجود در منطقه از طریق قوانین بین المللی، روابط حسنه همسایگی، گفتگو و مذاکره هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها