«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا | سیستم‌های هشداردهنده کووید-19 در انگلستان نقص‌های بسیاری دارد

شیوع ویروس کرونا باعث شده دولت‌های سراسر جهان تدبیرهایی بیندیشند. دولت انگلیس نیز مانند سایر کشورها محدودیت‌هایی اعمال کرده، اما کارشناسان عقیده دارند این سطوح هشداردهنده که از سوی دولت معرفی شده برای مردم سردرگمی ایجاد کرده است.

ویروس کرونا | سیستم‌های هشداردهنده کووید-19 در انگلستان نقص‌های بسیاری دارد
کد خبر: 439503
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیستم‌های هشداردهنده باید برای همه روشن و واضح باشند، با این حال سیستم بازدارنده انگلیس تا به امروز باعث ایجاد سردرگمی برای مردم شده و تا حد زیادی آن را نادیده گرفته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The Conversation»، در حال حاضر دومین سیستم سطح هشدار محلی در انگلیس معرفی شده است، اما هنوز این اطمینان وجود ندارد که این کار نتیجه بهتری در پی داشته باشد. کشورهای دیگر از نیوزیلند تا ویتنام و آفریقای جنوبی نیز سیستم‌های هشداردهنده را به صورت موثر برای مدیریت بیماری کووید-19 اعمال کرده و نتیجه گرفته‌اند. پس چرا دولت انگلیس همچنان در تلاش است تا این قوانین را اعمال کند؟

اولین سیستم هشداردهنده کووید-19 در ماه مه معرفی شد که پنج سطح داشت. ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در ابتدا می‌خواستند سیستم‌های خاص خود را داشته باشند، اما بعدتر همین سیستم را پذیرفتند. انگلستان در ابتدا در سطح هشدار چهار قرار داشت و در 19 ژوئن به سطح سه کاهش یافت و در 22 سپتامبر دوباره به سطح چهار رسید. بالا رفتن میزان خطر ابتلا به کووید-19 احتمالاً به دلیل بازگشایی مدارس و شکستن قرنطینه بود. سطح هشدار ملی این کشور نیاز به محدودیت‌های محلی دقیق‌تر و بیشتر در مناطق خاص را نشان نمی‌دهد.

هشدار در انگلیس

همچنین رسیدن به سطح هشدار ملی برای مردم بسیار سخت و حتی شاید غیرممکن به نظر می‌رسد. در صفحه اختصاصی ویروس کرونا آمار مبتلایان به این ویروس وجود ندارد. این در تضاد کامل با سایر کشورهایی مانند آفریقای جنوبی و نیوزیلند است که سیستم هشداردهنده‌شان به طور واضح به صورت آنلاین و خطرات و قوانین مربوط به هر سطح به صورت یکپارچه و هماهنگ نمایش داده می‌شود.

بوریس جانسون 12 اکتبر اعلام کرد که علامت‌های هشدار کووید-19 مثل چراغ‌هایی است که به مسافران هواپیما هشدار می‌دهد. پس از هشت ماه آشفتگی قابل توجه اطلاعاتی که ارائه داده شد به دلیل غیراستاندارد بودن تغییر کرد. این اطلاعات متشکل از سه ردیف بود که طبق گفته دولت، «قوانین محلی را ساده و استاندارد می‌کند». این سه سطح متوسط، زیاد و بسیار زیاد بودند. حال با ارائه سیستمی ساده و استاندارد که بتواند به صورت محلی اعمال شود، احتمال سردرگمی کاهش می‌یابد و مردم می‌توانند پیام‌ها را واضح‌تر دریافت کنند.

کرونا در انگلیس

با وجود این، محدودیت‌های محلی باید پررنگ‌تر از قبل شود. از آنجا که قوانین فاصله اجتماعی در هر کشور متفاوت است، سردرگمی‌هایی برای کسانی که در نزدیکی مرزها زندگی می‌کنند یا آنهایی که سفر می‌کنند وجود دارد. هشدارهای محلی جدید فقط در انگلستان قابل اجرا هستند، به همین دلیل استانداردسازی در خارج از انگلیس و آن سوی مرزها همچنان محدود شده است. ما به سیستمی نیاز داریم که بتواند نیازهای محلی و ملی را تامین کند. این امر امکان‌پذیر است، اما طراحی‌ هوشمندانه‌ای را می‌طلبد.

دولت انگلیس به راهی می‌رود که سایر کشورها برای اعمال هشدارهای خود از آن استفاده می‌کنند: آنها وب‌سایتی ایجاد کرده‌اند که محدودیت‌های هشداردهنده محلی را برای مردم بازگو می‌کند و در عین حال پوسترهای مفیدی منتشر کرده که نگرانی‌های قبلی درباره وضوح و شفافیت این هشدارها را برطرف می‌کند. این کار حرکتی مثبت است؛ اما هنوز هم در میان مردم و رهبران محلی و دولت مرکزی درباره به‌کارگیری این قوانین سردرگمی و چندپارگی وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها