نیما جوان، تهیه‌کننده و ناشر حوزه موسیقی:

انتشار آلبوم ویژه تصویری از استادان موسیقی خراسان

مدیر یک شرکت نشر و پخش آثار موسیقایی از انتشار یک آلبوم تصویری ویژه از هنرمندان مطرح موسیقی منطقه خراسان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتشار آلبوم ویژه تصویری از استادان موسیقی خراسان
کد خبر: 439822
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۰۹:۲۸:۱۰

اعتمادآنلاین| نیما جوان از تهیه‌کنندگان و ناشران حوزه موسیقی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های موسسه تحت نظر خود توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است یک آلبوم تصویری به نام «نوایی» با هنرمندی استادان مطرح موسیقی منطقه خراسان پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: این آلبوم مشتمل بر آخرین اجرای قربان سلیمانی ملقب به «حاج قربان» از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین بخشی‌ها، نوازندگان و خوانندگان موسیقی محلی شمال خراسان است که در این اجرا به شکلی نمادین ساز دو تارش را به فرزندش هدیه می‌کند و به نظرم دربرگیرنده ویژگی‌هایی است که می‌تواند توجه پژوهشگران و علاقه مندان موسیقی اقوام ایران قرار گیرد.

این تهیه کننده گفت: البته این آلبوم تصویری فقط محدود به اجرای حاج قربان نمی‌شود، بلکه در این اثر آثار تصویری تعدادی دیگر از نوازندگان معتبر منطقه خراسان نیز برای مخاطبان گنجانده شده که قطعاً می‌تواند به عنوان یکی از مراجع معتبر حوزه‌های پژوهشی مورد توجه باشد.

جوان بیان کرد: مجتبی قیطاغی از پژوهشگران صاحب نام موسیقی منطقه خراسان به همراه پیروز ارجمند اتنوموزیکولوژیست پژوهشگران این اثر تصویری هستند.

به هر حال آنچه در این آلبوم تصویری پیش روی مخاطبان قرار گرفته، پروژه‌ای به غایت ارزشمند از آثار هنری هنرمندان موسیقی خراسان است که به اعتقاد من می‌توانند به عنوان یک گنجینه در این کشور به ثبت برسند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی مراحل مربوط به انتشار آلبوم به اتمام رسیده و ما منتظریم تا پس از آرام شدن ماجرای شیوع ویروس کرونا که بدجور به فرآیند فروش محصولات موسیقایی در ایران لطمه وارد کرده اثر را منتشر کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها