رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تهاتر نفت در برابر واردات کالا در جلسه مجلس و دولت بررسی می‌شود/ فرایند تولید کالا تسهیل می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر آمادگی قوه مقننه برای همکاری با دولت به منظور ساماندهی بازار ارز، از تسهیل فرایند تولید کالا خبر داد.

تهاتر نفت در برابر واردات کالا در جلسه مجلس و دولت بررسی می‌شود/ فرایند تولید کالا تسهیل می‌شود
کد خبر: 439881
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۲:۰۳:۱۵

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه شامگاه روز گذشته نمایندگان با مسئولان اقتصادی دولت برای بررسی وضعیت ارز گفت: در نشست مشترک بین مجلس و دولت در خصوص موضوعات ارزی یکسری مباحث مختلف مطرح شد. ما به دنبال آن بودیم که درباره حوزه ارز همکاری مشترکی بین مجلس و دولت داشته باشیم.

وی ادامه داد: ‌در این نشست رئیس کل بانک مرکزی، وزرای اقتصاد، نفت و جهاد کشاورزی حضور داشتند ضمن اینکه رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم در این نشست به همراه محمدباقر قالیباف حاضر بودند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: چند تصمیم اساسی در این نشست مطرح شد که می‌توانم به تشکیل سندیکای صادر کنندگان خوش نام برای کاهش محدودیت‌ها و لغو محدودیت‌های ناشی از پیمان سپاری ارزی که به شدت در حوزه صادرات غیرنفتی برای کشورمان چالش ایجاد کرده است،‌ می‌باشد که طبیعتا این کار بسیار حائز اهمیت است.

نماینده کرمان در مجلس عنوان کرد: ‌امکان تهاتر واردات در مقابل صادرات با مسئولیت وزارت صمت هم دیگر موضوعی است که در نشست مذکور به تصویب رسید که البته بانک مرکزی هم نظارت لازم را در باره نرخ ارز و نحوه تسویه انجام خواهد داد.

پورابراهیمی افزود: ‌آن چیزی که هم اکنون در موضوع محدودیت ورود کالا داریم مربوط به تکالیف بانک مرکزی بر ارائه ارز مذکور در سامانه نیماست که عملا این کار را متوقف کرده است.

وی اضافه کرد: در نشست شب گذشته با تیم اقتصادی دولت توافق کردیم که از طریق ثبت سفارش کالاهایی که اولویت و نیاز کشور است به ویژه کالاهای اساسی از طریق تهاتر این کار را پیش ببریم. البته ارز آن جداگانه است و برای نظام ارزی کشور مجددا تصمیم‌گیر خواهد شد.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد:‌امکان تهاتر نفت در برابر واردات کالا با حضور وزیر نفت به صورت مفصل در نشست رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و محمدباقر قالیباف بحث کردیم وانشااله ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:‌ امکان استفاده از فروش ظرفیت نفت و تسهیل ارزی و فرآورده‌های نفتی که در ماه‌‌های اخیر متاسفانه متوقف شده بود در دستور کار قرار گرفت ضمن اینکه بحث استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی مجلس و ظرفیت‌های دولت درباره دیپلماسی اقتصادی کشور برای پیگیری منابع قابل توجهی در مجموعه قابل توجهی از کشورهای دیگر بابت مطالبات جمهوری اسلامی ایران است انشااله دنبال خواهد شد که تمامی این موارد مذکور مصوبات شب گذشته تیم اقتصادی دولت با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس و محمدباقر قالیباف بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها