کد خبر: 439995
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۲۱:۲۴:۰۰
| |

ارمنستان: روسیه می‌تواند در جنگ قره‌باغ دخالت کند

نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد: روسیه تدابیر مقابله با تروریسم را در سوریه که به دور از مرزهایش است، اتخاذ کرده لذا حق پاسخ‌گویی به افراد مسلحی را هم دارد که در 80 کیلومتری مرزهایش مستقر هستند.

ارمنستان: روسیه می‌تواند در جنگ قره‌باغ دخالت کند
کد خبر: 439995
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۲۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اظهار کرد: مزدورانی که از سوریه آمده و در جنگ علیه ناگورنو قره‌باغ مشارکت دارند تهدیدی نه فقط علیه ارمنستان بلکه علیه روسیه هستند.

او اضافه کرد: از این رو مسکو حق قانونی و دلیل پاسخ‌گویی به این وضعیت را دارد.

به گفته پاشینیان، برخی یا افرادی از شکست‌خورده‌گان در ناگورنو قره‌باغ به راحتی به روسیه می‌روند زیرا به باور او، آنها به روسیه همانند ناگورنو قره‌باغ یا ارمنستان به عنوان دشمن می‌نگرند.

او اشاره کرد، کل سوال این است که چطور کل عملیات ادامه خواهد یافت آیا روسیه منتظر انتقال همه این عناصر به خاکش خواهد ماند؟ آیا عملیاتی علیه تروریسم یا اقداماتی برای مقابله با تروریسم آغاز خواهند شد؟

پاشینیان اشاره کرد، نمی‌داند آیا مساله آغاز عملیات مستقیم مقابله با تروریسم در قره‌باغ با بررسی موضوع با دولت روسیه خواهد بود یا در قالب عملیات ویژه.

او افزود، روسیه تدابیر مقابله با تروریسم در سوریه را لحاظ کرد در حالی که از روسیه دور است زیرا رویکردهای تروریست‌های سوری تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی این کشور است.

نخست وزیر ارمنستان در پایان اشاره کرد: آنها الان در 80 کیلومتری مرزهای روسیه هستند و این وضعیت کاملا متفاوت است و به نظر من روسیه حق قانونی برای پاسخ‌گویی به این وضعیت را دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها