جوزف بورل:

اتحادیه اروپا به صورت کامل از روند انتقالی در سودان حمایت می‌کند

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در خصوص سودان که مقدمه‌ای برای حذف نام این کشور از قهرست سیاه آمریکا برای کشورهای حامی تروریسم است، استقبال کرد.

اتحادیه اروپا به صورت کامل از روند انتقالی در سودان حمایت می‌کند
کد خبر: 440030
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۸:۱۹:۱۷

اعتمادآنلاین| به نقل از اسکای نیوز، جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: نیتی که آمریکا برای حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم اعلام کرده است، اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: این اقدام، آمیخته شدن سودان در جامعه بین‌الملل و پیوستن آن به اقتصاد جهانی را تقویت می‌کند. اتحادیه اروپا به صورت کامل از روند انتقالی در سودان حمایت می‌کند.

در همین حال، یک منبع دولتی سودانی تصریح کرد، مبالغی که برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم خواسته شده است، به واشنگتن داده شده است.

وی گفت که این مبالغ خواسته شده به حساب‌های بانکی دولت آمریکا واریز خواهد شد.

پیشتر هبه محمد علی، وزیر دارایی سودان در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: مبلغی که رئیس جمهوری آمریکا در مورد آن صحبت کرد، موجود است و مکانیزم فنی برای انتقال اموال تقریباً تکمیل شده است. ما منتظر برخی از جزئیات دیپلماتیک کوچک خواهیم بود. دولت حمدوک از مدت‌ها قبل بر این پرونده مترکز بود و ما از این اقدام آمریکا که از مدت‌ها قبل منتظر آن بودیم، استقبال می‌کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز توییت کرد، دولت سودان با پرداخت 335 میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان آمریکایی و خانواده‌هایشان موافقت کرده است.

ترامپ نوشت: اخبار خوش... دولت جدید سودان اقدامی خوبی انجام می‌دهد و این دولت با پرداخت 335 میلیون دلار به قربانیان حادثه تروریستی موافقت کرد. به محض پرداخت این مبلغ نام سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌کنم.

ترامپ تاکید کرد: در نهایت عدالت برای ملت آمریکا محقق خواهد شد و گامی خوب برای سودان اتفاق می‌افتد.

پیشتر عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان گفته بود، دولتش آماده پرداخت غرامت به قربانیان انفجارهای سفارتخانه‌ها و ناوشکن آمریکایی مقابل حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکاست.

در همین حال مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که ماه اوت به خارطوم رفته بود امکان ازسرگیری روابط بین سودان و اسرائیل را بررسی کرد اما خارطوم تاکید کرد پرونده روابط با رژیم صهیونیستی از وظایف دولت انتقالی کنونی نیست.

گرچه در خبرهای رسانه‌ای طی روزهای اخیر مطالب بسیاری هم درباره حذف نام سودان در ازای برقراری روابط با اسرائیل آمده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها