کد خبر: 440033
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۸:۲۳:۱۰
| |

سخنگوی وزارت خارجه به رئیس جمهور منتخب بولیوی تبریک گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات سراسری بولیوی در فضایی آرام و با مشارکت چشمگیر رای دهندگان را به مردم بولیوی و به لوئیس آرسه رئیس جمهور منتخب این کشور تبریک گفت.

سخنگوی وزارت خارجه به رئیس جمهور منتخب بولیوی تبریک گفت
کد خبر: 440033
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۰۸:۲۳:۱۰

اعتمادآنلاین| سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در پی برگزاری انتخابات در بولیوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات سراسری بولیوی در فضایی آرام و با مشارکت چشمگیر رای دهندگان را به مردم این کشور و منتخبان این رقابت های انتخاباتی تبریک عرض می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:جمهوری اسلامی ایران بازگشت مردمسالاری و قدرت به نمایندگان واقعی مردم پس از یک‌ سال پرتنش را به فال نیک گرفته و ضمن تبریک به آقای لوئیس آرسه رئیس جمهور منتخب این کشور، پشتیبانی همه جانبه از دولت منتخب و آمادگی برای احیای همکاری ها و تقویت پیوندهای دوستی با این کشور را اعلام می کند.

روز (یکشنبه)، انتخابات ریاست‌جمهوری بولیوی یک سال پس از انتخابات جنجالی سال گذشته برگزار شد. سال گذشته به کودتای راست‌گرایان و استعفا و تبعید اوو مورالس تنها رئیس‌جمهور بومی این کشور منجر شد.

این انتخابات تاکنون دوبار به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود. پس از کودتای سال گذشته، جنینه آنز سناتور محافظه‌کار بولیوی بر سر کار آمد اما در ماه ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه 98) استعفای خود را اعلام کرد.

یکشنبه شب و پس از برگزاری این انتهابات، مقام‌های بولیوی رسماً لوئیس آرسه نامزد حزب جنبش به سوی سوسیالیسم (MAS) و از افراد نزدیک به اوو مورالس رئیس‌جمهور سابق این کشور را به عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

شبکه «تله سور» در این خصوص گزارش داد، طبق گفته مقام‌های بولیوی، آرسه موفق به کسب 52.2 درصد از آراء انتخاباتی شده و کارلوس مسا رئیس‌جمهور اسبق این کشور و رهبر حزب جامعه مدنی 31.5 درصد از آراء انتخاباتی را به دست آورده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها