«اعتمادآنلاین» از وضعیت لژیونرهای ایرانی گزارش می‌دهد:

سردار و مهدی در اوج؛ علیرضا درگیر مصدومیت

سردار آزمون در کنار محمد صلاح. مهاجم ایرانی سن پترزبورگ روسیه، فصل گذشته آن‌قدر گلزنی کرد که حالا در جدول گلزنان برتر اروپا نامش بالاتر از لیونل مسی افسانه‌ای قرار گرفته است.

سردار و مهدی در اوج؛ علیرضا درگیر مصدومیت
کد خبر: 440144
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار آزمون در کنار محمد صلاح. مهاجم ایرانی سن پترزبورگ روسیه، فصل گذشته آن‌قدر گلزنی کرد که حالا در جدول گلزنان برتر اروپا نامش بالاتر از لیونل مسی افسانه‌ای قرار گرفته است. اتفاقی جالب که می‌تواند نویدبخش روزهای خوب برای فوتبال ایران باشد. فوتبال ایران با وجود مشکلات و حواشی فراوان، پتانسیل دیده شدن در سطح جهان را دارد. حالا بازیکنان ایرانی زیادی در اروپا مشغول بازی هستند و روزبه‌روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود. در این گزارش با هم نگاهی می‌اندازیم به مهاجمان ایرانی حاضر در لیگ‌های معتبر اروپا.

1

سردار آزمون؛ پارسال بهتر از امسال

سردار ایرانی فصل گذشته 16 گل برای زنیت به ثمر رساند تا در جدول برترین گلزنان فوتبال اروپا بالاتر از لیونل مسی بایستد. آزمون آن‌قدر خوب بود که پیشنهادهای زیادی از ایتالیا و انگلیس هم دریافت کرد، اما ترجیح داد همچنان در روسیه بماند و برای زنیت به میدان برود.

آزمون در فصل جدید لیگ روسیه اما نتوانسته درخشش سال گذشته را تکرار کند. هرچند در این میان یک مصدومیت ناگهانی هم مزید بر علت شد تا سردار کمی از آمادگی دور باشد. او در هفته نهم لیگ روسیه، برابر «اوفا» به میدان رفت و گلزنی هم کرد تا به چهار هفته ناکامی در لیگ روسیه پایان دهد، اما این گلزنی چندان برای او خوش‌یمن نبود؛ سردار آزمون پس از ثبت 2 گل و گرفتن یک پنالتی در بازی مقابل اوفا، در دقیقه 80 به دلیل ناراحتی و آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه پای چپ روی زمین افتاد و به بیرون از بازی انتقال یافت و تعویض شد.

سردار این روزها شرایط بهتری در زنیت دارد و امیدوار است بتواند درخشش فصل گذشته را تکرار کند.

سردار آزمون

مهدی طارمی؛ درخشش در ریو آوه و حضور در پورتو

جوان بوشهری فوتبال ایران قرار است در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود. او حالا یکی از مهاجمان پورتو پرتغال است: تیمی قدرتمند در قاره سبز. مهدی طارمی تنها یک سال زمان می‌خواست تا از یک تیم معمولی در پرتغال راهی بهترین تیم این کشور شود. این بازیکن آن‌قدر جاه‌طلب است که شاید به زودی او را در لباس یکی از تیم‌های مطرح جهان ببینیم.

مهدی طارمی

زوج سردار آزمون در تیم ملی، بعد از کسب عنوان آقای گلی با ریو ‌آوه، امیدوار است در پورتو هم بدرخشد. اتفاقی که می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال ایران شود و شرایط را برای تیم ملی فوتبال هم بهتر کند.

طارمی هنوز بازیکن فیکس پورتو محسوب نمی‌شود، اما این نیمکت‌نشینی دائمی نخواهد بود. او حالا بازیکن محبوب هواداران پورتو است. هواداران این تیم بعد از تساوی برابر اسپورتینگ، به نیمکت‌نشینی طارمی اعتراض کردند. آنها در فضای مجازی پیام‌های زیادی با مضمون «چرا باید بهترین بازیکن تیم فقط سه دقیقه بازی کند» منتشر کردند و از مربی پورتو خواستند او را در ترکیب اصلی قرار دهد.

1

علیرضا جهانبخش؛ مصدومیت دست از سر او برنمی‌دارد

2 گل زیبا و دوباره مصدومیت. این تمام داستان علیرضا جهانبخش در لیگ جزیره است. جهانبخش فصل خوبی را در برایتون پشت سر نگذاشت و تا مرز جدایی از این تیم پیش رفت. او از آژاکس پیشنهاد داشت و اهالی فوتبال گمان می‌کردند علیرضا دوباره راهی لیگ هلند می‌شود؛ اما این اتفاق رخ نداد و جهانبخش در برایتون ماندگار شد. او ماند تا توانایی‌هایش را به گراهام پاتر و فوتبال انگلیس ثابت کند، ولی یک مصدومیت بدهنگام سبب شد همه نقشه‌های او نقش بر آب شود. جهانبخش حالا باید خودش را دوباره بازسازی کند و برای رسیدن به ترکیب اصلی برایتون بجنگد. اتفاقی که می‌تواند به نفع فوتبال ایران باشد.

جهانبخش

علیپور و مغانلو در پرتغال

لیگ پرتغال حالا 2 مهاجم ایرانی جدید دارد: علی علیپور و شهریار مغانلو. علیپور بعد از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر، راهی ماریتیمو شده تا شانس خود را در اروپا امتحان کند. مغانلو هم که تا آستانه کسب عنوان آقای گلی لیگ نوزدهم پیش رفته بود به سانتا کلارا پیوسته است. این 2 مهاجم ایرانی کار سختی در لیگ پرتغال دارند. مغانلو بعد از سه هفته دوری از مسابقات، توانست بازی در لیگ پرتغال را تجربه کند و علیپور هم اولین بازی خود را در لیگ پرتغال برابر پورتیموننسی انجام داد. حالا باید منتظر ماند و دید این 2 بازیکن می‌توانند در فوتبال اروپا موفق باشند یا خیر.

1

1

کاوه رضایی، ایرانی قدیمی لیگ بلژیک

کاوه رضایی دیگر یک بازیکن باتجربه در لیگ بلژیک شده است. او چهار فصل است که در لیگ این کشور حضور دارد و فصل گذشته هم درخشش فوق‌العاده‌ای در شارلوآ داشت. آنها در فصل جدید مدعی قهرمانی بلژیک هستند، هرچند در هفته‌های اخیر دچار مشکلاتی شده‌اند؛ آنها در هفته نهم لیگ بلژیک، با پیروزی برابر خنک، می‌توانستند صدرنشین لیگ شوند، اما از این موقعیت استفاده نکردند و بازی را به این تیم واگذار کردند. کاوه رضایی هم در این بازی چندان پرفروغ حاضر نشد و نتوانست از شکست تیمش جلوگیری کند. او که ماه گذشته بهترین بازیکن لیگ بلژیک شده بود در ماه جاری چندان موفق نبوده است.

 کاوه رضایی

داستان ماجراجویی بازیکنان ایرانی در اروپا همچنان ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی برای آنها رخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها