کد خبر: 440403
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۰:۰۶
| |

در دو پلتفرم نماوا و فیلیمو؛

«سازهای ناکوک» از امروز آنلاین اکران می‌شود

اولین تجربه فیلمسازی در مقام کارگردانی با عنوان «سازهای ناکوک» از امروز 30 مهرماه روی خطوط اینترنتی قرار می‌گیرد و دو پلتفرم آنلاینِ نماوا و فیلیمو درگاه‌های ارتباطی اکران و نمایش این فیلم هستند.

«سازهای ناکوک» از امروز آنلاین اکران می‌شود
کد خبر: 440403
|
۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۰:۰۶

اعتمادآنلاین| تینا جلالی- چه شد که سازهای ناکوک به سینما آنلاین رسید؟ اگر خاطرتان باشد پیش از این شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود، اکران پاییزی سینماها با فیلم‌های «سازهای ناکوک»، «تومان»، «مردن در آب مطهر» و «سراسر شب» آغاز می‌شود و مهرماه این فیلم‌ها در سینماهای سراسر کشور به نمایش در می‌آیند. اما گویا شانس با سازندگان این چند فیلم سازگار نبود و درست در همین روزها حملات ویروس منحوس کرونا شدت بیشتری به خود گرفت ولی این‌بار موج سوم خطرناک‌تر از ماه‌های گذشته پیش می‌رود. در همین راستا استانداری تهران هم اعلام کرد همه سینماها و سالن‌های تئاتر استان تهران تا روز جمعه 18 مهرماه تعطیل است.

18 مهرماه گذشت و این تعطیلی به یک هفته و دو هفته خلاصه نشد و طول آن استمرار پیدا کرد به‌طوری که هنوز هم که نزدیک به بیست روز از انحلال فعالیت سینماها و تئاتر‌ها می‌گذرد هیچ زمان دقیقی برای از سرگیری دوباره کار سینماها اعلام نشده و اصلا معلوم هم نیست مراکز فرهنگی- هنری چه زمانی باز می‌شوند. البته ابتدای هفته جاری مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده بود برای بازگشایی سینماها منتظر فروکش کردن التهاب کرونا هستند.

شایسته همچنین این نکته را هم گفته بود با تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان فیلم‌هایی که در مهرماه قرارداد اکران داشتند بعد از عبور از ایام کرونا جلسه می‌گذارند و با آنها درباره مسائل اکران گفت‌وگو می‌کنند ولی به هر حال این چند فیلمسازی که چشم به اکران فیلم‌شان در پاییز دوخته بودند و قرار بود اثرشان دراین بازه زمانی نمایش داده شود دچار یک‌جور بلاتکلیفی شده‌اند.

در این میان سازندگان فیلم «سازهای ناکوک» مسیر دیگری را پیش گرفته و تصمیم گرفتند شرایط خوفناک و رعب‌آوری که هر روز کرونا بر مردم تحمیل می‌کند تا اصلا زمان مشخصی برای بازگشایی سینما وجود نداشته باشد را کنار بگذارند و قید اکران فیلم‌شان در سینماها را بزنند و «سازهای ناکوک» را در سینما آنلاین نمایش دهند، بنابراین، این مسیر پرفراز و نشیب طی شد تا اولین فیلم علی حضرتی در مقام کارگردان به سامانه‌های نمایشی آنلاین برسد.

همه ‌چیز درباره سازهای ناکوک

«سازهای ناکوک» به قلم علی حضرتی و اصغر عبدالهی یک درام روانشناسانه و قصه زندگی دو خواهر است که با ورود مردی عاشق، وارد چالش جدیدی می‌شود؛ چالشی که به برملا شدن رازهای این دو خواهر می‌انجامد.

در این فیلم هنگامه قاضیانی در نقش هلیا و غزل شاکری کاراکتر هدیه را بازی می‌کنند ضمن اینکه حامد کمیلی به اتفاق مرتضی ضرابی و احمد عربانی (کاریکاتوریست مشهور)، کاراکترهای اصلی و مکمل این فیلم را بر عهده دارند. به نظر می‌رسد با مضمون و قصه متفاوتی که فیلم سازهای ناکوک دارد حال و هوای آن مطلوب مخاطب باشد و از این فیلم استقبال خوبی شود.

درباره «سازهای ناکوک» به این نکته می‌توانیم اشاره کنیم که این فیلم در زمره فیلم‌های دیده‌نشده‌ای است که تاکنون در هیچ محفل سینمایی یا جشنواره داخلی به نمایش در نیامده و تهیه‌کننده و کارگردان تصمیم گرفتند یک‌راست بعد از اتمام مراحل فنی مسیر اکران در سینماها را پیش بگیرند.

پروانه ساخت این فیلم تیر ماه سال گذشته بود که صادر شد. علی حضرتی بلافاصله بعد ازگذراندن پیش‌تولید، مراحل ساخت فیلم را آغاز کرد. شهریور و مهر فیلمبرداری فیلمش در چهل و پنج جلسه در لوکیشن‌های مختلفی نظیر تهران و شمال کشور انجام شد. ژیلا ایپکچی همزمان مسوولیت تدوین فیلم را بر عهده گرفت، صداگذاری و میکس را ایرج شهزادی انجام داد و شورا کریمی هم آهنگ‌های فیلم را ساخت.

آنچه تاکنون در کارنامه علی حضرتی نمود بیشتری دارد، تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن که کاندید دریافت سیمرغ بلورین در هفت بخش جشنواره بود و در نهایت دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین طراحی صحنه و لباس دریافت کرد، همچنین تهیه فیلم «نیمرخ‌ها» ساخته شادروان ایرج کریمی که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از گروه هنر و تجربه برای علی حضرتی به ارمغان آورد. حضرتی همچنین فیلم‌های «یک قناری، یک کلاغ» (ساخته اصغر عبدالهی) و «اردک لی» (ساخته بهروز غریب‌پور) را تهیه کرده که به این فیلم آخری هنوز فرصت نمایش داده نشده است. دیگر عوامل اصلی که در این فیلم با علی حضرتی همکاری داشتند، عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: سیامک کاری‌نژاد، دستیار و برنامه‌ریز: بیژن سلیم‌خانی، منشی صحنه: فاطمه رزاقی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جلوه‌های بصری: آیدا غازی، عکس: مهران فلسفی، مهدی دلخواسته، طراح پوستر: سیروس سلیمی، زیرنویس: بونا الخاص، مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی، طراحی و گرافیک تبلیغات: رضا قاضیانی و تهیه‌کننده: فرشته طائرپور.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها