کد خبر: 440574
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا | روبات‌ها 85 فرصت شغلی انسان‌ها را تصاحب می‌کنند

با افزایش به‌کارگیری روبات‌ها توسط شرکت‌های بزرگ و متوسط طی پنج سال آینده 85 میلیون فرصت شغلی در سرتاسر جهان از بین خواهد رفت و در این میان شیوع ویروس کرونا نیز بر شتاب این روند دامن زده است.

دور دنیا | روبات‌ها 85 فرصت شغلی انسان‌ها را تصاحب می‌کنند
کد خبر: 440574
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس آخرین تحقیقات صورت‌گرفته، روبات‌ها قرار است طی سال‌های آینده دست‌کم 85 میلیون انسان را بیکار کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، تحقیقاتی که از سوی مجمع جهانی اقتصاد انجام شد نشان می‌دهد با افزایش به‌کارگیری روبات‌ها توسط شرکت‌های بزرگ و متوسط طی پنج سال آینده 85 میلیون فرصت شغلی در سرتاسر جهان از بین خواهد رفت و در این میان شیوع ویروس کرونا نیز بر شتاب این روند دامن زده است.

این مجمع طی پایشی که روی 300 شرکت جهانی انجام داده به این نتیجه رسیده است که مدیران عامل چهارپنجم شرکت‌های مذکور می‌کوشند برنامه‌های مدرن‌سازی فعالیت خود را با به‌کارگیری فناوری‌های مدرن و جدید تسریع بخشند و مانع از تکرار زیان‌های ناشی از بحران مالی دوره 2007-2008 شوند.

سعدیه زهیدی مدیر اداری مجمع جهانی اقتصاد در این باره گفت: شرایط کار در پنج سال آینده تغییر خواهد یافت و کارگرانی که موفق شوند کار خود را حفظ کنند مجبور خواهند شد مهارت‌های جدیدی بیاموزند. از طرفی با فرا رسیدن سال 2025 صاحبان کار فرصت‌های شغلی را به طور مساوی بین انسان‌ها و دستگاه‌ها تقسیم خواهند کرد.

در این تحقیق همچنین مشخص شد 43 درصد از شرکت‌های مزبور در سایه تکامل فناوری به صرافت کاهش نیروی انسانی خود افتاده‌اند، 41 درصد بر برنامه‌های خود بر استفاده از کارگران قراردادی مُصرند و تنها 34 درصد همچنان در صدد افزایش نیروی کار خود هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها