علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | ترامپ در کاخ‌سفید بماند، رییس‌جمهور معتدل‌تری خواهد بود

علی بیگدلی گفت: آنچه دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره دوم مطرح کردند و چالش‌هایی که با یکدیگر داشتند، به قدری اهمیت نداشت که بتواند در تصمیم مردم اثری حتی اندک بگذارد. شواهد نشانگر این است که ترامپ در صورت ماندن در کاخ‌سفید رییس‌جمهور معتدل‌تری خواهد بود.

انتخابات آمریکا | ترامپ در کاخ‌سفید بماند، رییس‌جمهور معتدل‌تری خواهد بود
کد خبر: 440715
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۳ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مناظره دوم دونالد ترامپ و جو بایدن بر خلاف مناظره‌ای که حدود سه هفته پیش جنجالی شروع شد و جنجالی به پایان رسید، حاوی دیالوگ‌هایی نسبتا آرام بود، به طوری که چالش چندانی بین دو رقیب اتفاق نیفتاد.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در‌باره اظهار داشت: مناظره دوم دونالد ترامپ و جو بایدن در شرایطی انجام شد که نسبت به مناظره اول منظم‌تر بود و حاشیه‌هایی به مراتب کمتری داشت. این مناظره 4 محور اصلی داشت که همه آنها به مسائل داخلی مربوط می‌شدند. کلا برای مردم آمریکا موضوع‌های مربوط به روابط کشورشان با کشورهای دیگر چندان مهم نیست و در رای آنها اثری ندارند. در واقع بیشتر دغدغه‌ آمریکایی‌ها درباره مسایل داخلی از قبیل اشتغال و وضع معیشت است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: زمانی که مساله کرونا در این مناظره مطرح شد،‌ ترامپ به طور کاملا آشکاری در موضع ضعف قرار گرفت، البته او به بستری شدن خودش و پسرش اشاره‌ای داشت تا از این طریق احساسات مردم را بر بیانگیزد که در این کار هم توفیق چندانی نداشت. همچنین سعی داشت با خبر تولید واکسن جدید دولت‌اش را در مبارزه با کرونا موفق نشان بدهد.

او تصریح کرد: درباره شرایط آقای بایدن باید گفت طرح‌ مساله رشوه‌گیری خانواده‌ بایدن، کاندیدای دموکرات را تا حدی متزلزل کرده بود. او تلاش کرد به نوعی از پاسخگویی در این‌باره طفره برود با این حال موضوع رشوه گرفتن در آمریکا و سایر کشورها مساله‌ای نیست که افکار عمومی بتوانند به سادگی با آن کنار بیایند و این کار را کاری عادی جلوه بدهند.

علی بیگدلی در پایان گفت: برداشت من از این مناظره این است که آنچه دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره دوم مطرح کردند و چالش‌هایی که با یکدیگر داشتند، به قدری اهمیت نداشت که بتواند در تصمیم مردم اثری حتی اندک بگذارد. شواهد نشانگر این است که ترامپ در صورت ماندن در کاخ‌سفید رییس‌جمهور معتدل‌تری خواهد بود.

چکیده گفت‌وگو با علی بیگدلی

-روابط خارجی آمریکا با کشورهای دیگر در رای مردم اثری ندارد

-دغدغه‌ آمریکایی‌ها اشتغال و وضع معیشت است

-ترامپ به طور کاملا آشکاری درباره مساله کرونا در موضع ضعف قرار گرفته است

-رشوه‌گیری خانواده‌ بایدن، کاندیدای دموکرات را تا حدی متزلزل کرده بود

-مناظره دوم در تصمیم مردم اثری نمی‌گذارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها