معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

اگر می‌خواهید وارد عرصه کسب و کار شوید به ما مراجعه کنید

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان طی یک سال با مبلغ 120 میلیارد تومان 7 هزار شغل ایجاد کرده است. به جوانان می‌گویم اگر می‌خواهید وارد عرصه کسب و کار شوید به ما مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید وارد عرصه کسب و کار شوید به ما مراجعه کنید
کد خبر: 440948
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۰۸:۵۳:۳۴

اعتمادآنلاین| محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با دعوت جوانان برای عضو شدن در سازمان‌های مردم نهاد و پای گذاشتن در عرصه اشتغال به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: به جوانان می‌گویم اگر می‌خواهید وارد عرصه کسب و کار شوید به ما مراجعه کنید چرا که وزارت ورزش و جوانان یکی از پایگاه‌های کسب و کار برای جوانان است و در این راستا سمن‌های جوانان را تشکیل داده تا جوانان با عضو شدن در آن بتوانند وارد کسب و کار شده و درآمدزایی کنند.

او افزود: برای به رسمیت شناختن سمن‌های جوانان با وزارت کشور همکاری کردیم تا شناسه ملی به آنها اعطا شود و به صورت رسمی در کشور کار کنند بنابراین جوانان با عضو شدن در سازمان‌های مردم نهاد نه تنها مشکل بیمه و مالیات نخواهند داشت بلکه ما به ایده‌های آنها وام هم می‌دهیم تا کارشان را گسترش دهند.

تندگویان درخصوص توسعه کسب و کار روستایی گفت: سال گذشته در توسعه کسب و کار روستایی با کمترین مبلغ از طریق بانک رسالت در حوزه دامپروری، کشاورزی، پوشاک و.... به جوانان کمک کردیم منتهی به شرط مهاجرت معکوس و توسعه کسب و کارهای روستایی.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان طی یک سال با مبلغ 120 میلیارد تومان 7 هزار شغل ایجاد کرده است حال باید دید باقی دستگاه‌ها که اتفاقا وظیفه اشتغالزایی دارند چرا در این موضوع شکست خوردند؟ طبیعی ست که اینجا بحث مدیریت به میان می‌آید و دیگر نمی‌توان جوانان را مقصر شناخت.


تندگویان به جوان گرایی در معاونت وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه مدیران کشور یا علاقه به حضور خودشان دارند یا اینکه نمی‌خواهند جوانان روی کار بیایند به همین دلیل تاکنون توجه جدی به جوان گرایی نشده است و از طرفی کاملا مبرهن است پیشرفت و تحول با بدنه پیر و فرتوت اتفاق نمی‌افتد به همین دلیل بنده خودم معاونتم را 20 سال جوان‌تر کردم و خیلی راحت به آقایانی که آنجا بودم گفتم بفرمایید، شما کارهایتان را کردید، آردهایتان را ریختید، الک هم کردید حالا بروید تا جوانان جای شما بیایند و شما در بخش های خصوصی و در مقام مشاور قرار بگیرد تا از تجربه شما استفاده شود.

معاون امور جوانان در تشریح روند کارآفرینی برای جوانان تصریح کرد: اعلام می‌کنم هر جوانی که طرح و ایده دارد به مراکز منش ما مراجعه کند. در این مراکز طرح و ایده جوانان مورد بررسی علمی و اقتصادی قرار می گیرد که اگر مشخص شود طرح مناسبی نیست از دستورکار خارج شده و آن جوان طراح، تحت آموزش در مراکز ما قرار می‌گیرد تا به ایده‌های مناسب و کارآمد برسد.

او افزود: اگر طرح توجیه علمی و اقتصادی داشته باشد، به جوان وام می‌دهیم تا کارگاه و شرکت خودش را تاسیس کند و شروع به کارآفرینی کند برای مثال سال گذشته در 6 استان حدود 700 نفر در شرکت‌های خودشان مشغول به کار شدند و کارآفرینی کردند.

تندگویان تصریح کرد: امیدوارم امسال هم بتوانیم 7 هزار شغل که سال گذشته ایجاد شد را به وجود بیاوریم و تا 10 هزار شغل افزایش دهیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به تعاونی جوانان گفت: تعاونی جوانان یک اقدام دیگر برای جوانان است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم زدیم به این ترتیب که جوانان می‌توانند با ارائه طرح خود از بانک توسعه تعاون با کارمزد 4 درصد وام دریافت کنند و ایده خود را به منصه ظهور برسانند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها