مهره کلیدی القاعده در افغانستان کشته شد

ابومحسن المصری معروف به حسام عبدالرؤوف از اعضای مهم و کلیدی القاعده که از سوی اف.بی.آی به دلیل کمک به سازمان‌های تروریستی خارجی و کشتار اتباع آمریکایی تحت پیگرد بود توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شد.

مهره کلیدی القاعده در افغانستان کشته شد
کد خبر: 440956
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۰۹:۰۵:۲۹

اعتمادآنلاین| نیروهای امنیتی افغان مدعی شده‌اند که المصری را در جریان عملیاتی در منطقه "اندر" واقع در ولایت غزنی از پای درآوردند.

اداره امنیت ملی افغانستان در توئیتی نوشت: ابومحسن المصری در جریان عملیات ویژه در ولایت غزنی از پای درآمد. او حین تلاش نیروهای امنیتی برای دستگیری‌اش کشته شد.

وبسایت اف.بی.آی نیز اعلام کرد، المصری به خاطر ارتباطش با القاعده که سازمانی شناخته شده جهت اقدامات تروریستی علیه دولت آمریکاست، تحت پیگرد بود.

کریس میلی، رئیس مرکز ضد تروریسم سازمان امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه ای کشته شدن المصری را تایید کرد و گفت: کنار گذاشته شدن این فرد از میدان نبرد ضربه سنگینی به این سازمان تروریستی است. مرگ المصری تاکیدی است بر کاهش جدی قدرت این سازمان تروریستی.

پیگرد فدرالی در نیویورک در 2018 به اتهام توطئه چینی به منظور کمک به سازمان‌های تروریستی خارجی و کشتار اتباع آمریکایی علیه این فرد صادر شده بود.

این در حالی است که تعداد تلفات حمله انتحاری داعش در غرب کابل به 30 کشته و 70 زخمی رسید.

روز شنبه، عامل انتحاری بمبی را در نزدیکی مرکز آموزش کوثر دانش در منطقه پل خشک در غرب کابل منفجر کرد.

داعش مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفته است. پیشتر، طالبان ارتباط داشتن با این حمله را در کابل رد کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها