کد خبر: 441009
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۲:۰۴
| |

نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق:

باید روابط با ایران و آمریکا را با حساسیت مدیریت کنیم

نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق "تحریم‌های دیپلماتیک متقابل" میان ایران و آمریکا در خاک عراق را افزایش تنش جدید در منازعه مداوم میان تهران و واشنگتن دانست.

باید روابط با ایران و آمریکا را با حساسیت مدیریت کنیم
کد خبر: 441009
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۴ ۱۱:۵۲:۰۴

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق "تحریم‌های دیپلماتیک متقابل" میان ایران و آمریکا در خاک عراق را افزایش تنش جدید در منازعه مداوم میان تهران و واشنگتن دانست.

«ظافر العانی» نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با سایت «شفق نیوز» که از آن نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق یاد می‌شود، گفت: "منازعه دیپلماتیک جدید یکی از جنبه‌های درگیری آمریکا و ایران در عراق است. یک درگیری نظامی، سیاسی و اقتصادی وجود دارد و اکنون وارد بُعد دیپلماتیک شده است که این امر بی‌شک منعکس کننده افزایش تنش جدیدی میان دوطرف است".

وی تصریح کرد: این درگیری "بر تحرک دیپلماتیک عراق تاثیر می‌گذارد و دامنه آن را بسیار محدود می‌کند زیرا عراق باید روابط خود با این دو کشور پرنفوذ را با احتیاط و حساسیت زیادی مدیریت کند تا اینکه ناخرسندی هیچ یک از این دو کشور را باعث نشود".

آمریکا روز جمعه «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و چند نهاد ایرانی را در لیست تحریمی خود قرار داد.

وزارت امورخارجه ایران نیز به نوبه خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران «تیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد و دو مقام دیگر این کشور را که در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه و در ترور مجرمانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ایران نقش داشتند، در فهرست اشخاص تحت تحریم قرار داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها