کد خبر: 441079
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۵:۱۵:۰۰
| |

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا | ایرانی‌ها پیروزی بایدن را برای خارج شدن از فشار می‌خواهند

داریوش قنبری گفت‌: ایرانی‌ها به این دلیل تمایل بر ریاست‌جمهوری جو بایدن دارند که یادشان است، اوباما با وجود ضدیت آشکار کشورش با جمهوری اسلامی بر سر مساله هسته‌ای پای میز مذاکره آمد و در نهایت برجام را به عنوان قول و قراری برای پایان نزاع هسته‌ای امضاء کرد.

انتخابات آمریکا | ایرانی‌ها پیروزی بایدن را برای خارج شدن از فشار می‌خواهند
کد خبر: 441079
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در‌باره انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر فضای سیاسی ایران اظهار داشت: این روزها فضای سیاسی کشور و حتی مردم عامه منتظر هستند تا نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشخص شود. دلیل این حساسیت چیزی جز این نیست که جو بایدن از بازگشت به برجام خبر داده است و به همین دلیل ایرانی‌ها خواهان پیروزی او مقابل دونالد ترامپی هستند که با خروج از برجام ایران و ایرانی‌ها را تحت فشار قرار داد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، این است که آمریکا در هر شرایطی ضدیت با ایران را جدی می‌گیرد و چه بایدن برنده شود و چه ترامپ در کاخ سفید بماند‌،‌ ایالات متحده به دشمنی‌اش با جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد. اما با وجود اشتراک نظر حزب دموکرات‌ و حزب جمهوری‌خواه در ضدیت با ایران، دموکرات‌ها مشی تعاملی در بحث دیپلماسی دارند و به همین دلیل بایدن آشکارا از بازگشت به توافق هسته‌ای سخن گفته و ترامپ همچنان برجام را قراردادی می‌داند که به ضرر نظام بین‌الملل است.

او تصریح کرد: ایرانی‌ها به این دلیل تمایل بر ریاست‌جمهوری جو بایدن دارند که یادشان است، اوباما با وجود ضدیت آشکار کشورش با جمهوری اسلامی بر سر مساله هسته‌ای پای میز مذاکره آمد و در نهایت برجام را به عنوان قول و قراری برای پایان نزاع هسته‌ای امضاء کرد. در شرایطی که مردم ایران بعد از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از برجام فشارهای مالی زیادی دیده و شدیدا در تنگنا قرار گرفته‌اند و به همین دلیل این روزها به طور طبیعی در انتظار شکست رئیس فعلی دولت آمریکا هستند تا بلکه با تلطیف فضای دیپلماسی کشور، کمی از فشارها کم و دغدغه‌های معیشتی کمتری را متحمل شوند.

داریوش قنبری در پایان گفت: اگر بایدن بتواند رای‌های لازم را برای رفتن به کاخ سفید به دست بیاورد، مردم ایران امیدوار به فضای تعاملی در دیپلماسی خواهند شد و در نتیجه، احتمالا رغبت بیشتری نسبت به الان برای رای دادن در انتخابات 1400 پیدا می‌کنند. با همه این اوصاف نباید از این مساله به راحتی عبور کرد که ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی اصلی اصولی برای ایالات متحده‌ آمریکا به شمار می‌رود.

چکیده گفت‌وگو با داریوش قنبری

-ترامپ با خروج از برجام ایرانی‌ها را تحت فشار قرار داد

-آمریکا در هر شرایطی ضدیت با ایران را جدی می‌گیرد

-دموکرات‌ها مشی تعاملی در بحث دیپلماسی دارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها