معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

امکان ارجاع به دادگاه متخلفان کرونایی وجود دارد

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره کم و کیف جریمه متخلفان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه نارسایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحد صنفی متخلف تعطیل می‌شود. برای مثال در هفته گذشته 900 واحد صنفی تعطیل شده است. درضمن می‌توان متخلفان را به دادگاه ارجاع داد.

امکان ارجاع به دادگاه متخلفان کرونایی وجود دارد
کد خبر: 441135
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۰۹:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است از امروز دوشنبه پنجم آبان محدودیت‌های کرونایی جدید اعمال شود تا بتوان به این شیوه از شیوع بیش از پیش کرونا در کشور کاست.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در این خصوص گفت: از زمان شیوع کرونا همکاران نظارتی وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را کند نکردند که بخواهند با محدودیت‌های جدید فعالیت‌های جدید را اعمال کنند. تقریبا همکاران ما همچون همکاران فعال در بیمارستان به شکل 24 ساعته به فعالیت می‌پردازند. نظارت‌ها صد در صد انجام می‌شود. حدود 7 هزار نفر پرسنل نظارتی شامل کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای با استخدام‌های رسمی، پیمانی و ... به طور صددرصد با حداکثر توان به نظارت می‌پردازند.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان تصریح‌کرد: بر اساس ستاد ملی کرونا تمامی دستگاه‌ها ناظر بر فعالیت خودشان بوده یعنی اینکه دستگاه‌ها از وظیفه عام و خاص برخوردار هستند.

نحوه نظارت‌های وزارت بهداشت

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: اتاق‌های اصناف تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند، طبیعتا اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی را تحت کنترل قرار می‌دهند. وزارت بهداشت هم به شکل تصادفی به نظارت می‌پردازد. همکاران ما صفر تا صد نظارت‌ها را انجام می‌دهند. طبیعتا امید است با تخلف در این زمینه روبه‌رو نشوند.

فرهادی گفت: در شهرها با اعمال محدودیت‌های جدید طبیعتا نظارت بر تعطیلی واحدها بر اساس فهرستی که از سوی دولت منتشر شده، انجام می گیرد. در این زمینه نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی فعال هستند و درصورت لزوم واحد صنفی متخلف تعطیل می‌شوند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: اماکن در گروه‌های شغلی یک نیز باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپردازند. همچنین باید دستورالعمل‌های موجود پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را نیز در اولویت خود قرار دهند.

فرهادی افزود: در صورت بروز هر گونه نارسایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحد صنفی متخلف تعطیل می‌شود. برای مثال در هفته گذشته 900 واحد صنفی تعطیل شده است. درضمن می‌توان متخلفان را به دادگاه ارجاع داد.

به گفته او در روزهای اخیر سازمان اداری، استخدامی کشور به تمامی دستگاه‌ها دولتی و موسسات ابلاغ کرده که در صورت ورود بازرسان وزارت بهداشت به ادارات و مشاهده هر گونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عوامل متخلف به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شوند. هم‌اکنون بستر اجرای قوانین فراهم است. امیدواریم مجبور نباشیم از تمامی اختیارات استفاده کنیم.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره کم و کیف جریمه افراد متخلف در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: علاوه‌بر جریمه نقدی متخلفین ، دانشگاه علوم پزشکی هم می تواند حداقل تا یک ماه واحد صنفی مورد نظر را تعطیل کند. در این میان نحوه رفتار با شرکت خصوصی، غیرخصوصی و ... تفاوت ندارد.

فرهادی در پایان افزود: با وجود اختیارات به بارزسان وزارت بهداشت و سازمان امور اداری کشور امکان نظارت دقیق تسهیل و مهیا شده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها