مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جلوگیری از هتک حرمت و تفاوت میان اهانت و انتقاد، مشی رهبر انقلاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر دولتی روی کار آمده رهبر معظم انقلاب حمایت از آن دولت را لازم دانستند و همکاری سه قوه با هم را ضروری شمرده‌اند.

جلوگیری از هتک حرمت و تفاوت میان اهانت و انتقاد، مشی رهبر انقلاب است
کد خبر: 441222
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۳:۱۵:۵۸

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلوگیری از هتک حرمت و تفاوت قائل شدن میان انتقاد و اهانت را مشی همیشگی رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و گفت: هر دولتی روی کار آمده رهبر معظم انقلاب حمایت از آن دولت را لازم دانستند و همکاری سه قوه با هم را ضروری شمرده اند.

«غلامرضا مصباحی‌مقدم» روز دوشنبه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار کرد: وقتی قوای سه گانه با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند چه بسا بتوانند امور کشور را بهتر اداره کنند. همیشه در سطح قوا و میان آنها مشکلاتی وجود داشته اما اگر همکاری نباشد حتماً اختلال در کار مجموعه کشور به وجود می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه کارها و پاسخگویی‌ها برعهده دولت است و مسائلی چون اقتصادی، سیاسی اعم از داخلی و خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برعهده دولت است، به همین دلیل این قوای دیگر هستند که باید بیشترین همکاری را با دولت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش دولت به حدی مهم است که رهبر معظم انقلاب برای مهار ویروس کرونا و مبارزه با آن، نیروهای مسلح را هم در حمایت از دولت بسیج می‌کنند، اظهار کرد: ایشان تاکید دارند همه نهادها با دولت همکاری کرده و همه امکانات را در اختیار دولت قرار دهند تا با همه‌گیری کرونا مقابله شود. لذا مشی رهبری در حمایت از دولت موضوعی است که طی این سال‌ها دست‌خوش تغییر نشده است.

مصباحی مقدم با اشاره به حمایت همیشگی مقام معظم رهبری تا پایان عمر دولت‌ها، یادآور شد: بنای رهبر انقلاب این است که هر دولتی روی کار آمد باید کار را به پایان برساند، البته دائماً توصیه و تاکید دارند که دولت تمام همت و ظرفیت خود را به کار گیرد و از کارشناسان استفاده کرده و امور را پیش برده و اصلاح کند و همواره فرموده‌اند دولت‌ها طوری برنامه‌‌ریزی کنند که رضایت مردم به دست آمده و از شرایط سخت و مشکلاتی که برای آنها بروز و ظهور می‌کند خارج شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به خاطر دارم مجلس نهم در سال آخر دولت دهم استیضاح یک وزیر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشت، مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس داشتند تاکید کردند که سال آخر است و اگر شما وزیری را استیضاح کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر در سال پایانی دولت وزیری را استیضاح کنید، مدتی وزارت‌خانه با سرپرست اداره می‌شود و تا وزیر جدید معرفی شود و اگر رای اعتماد هم بگیرد وقتی برای خدمت پیدا نمی‌کند و نمی‌توان از او انتظار کارنامه‌ای قابل قبول داشت.

مصباحی‌مقدم با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در شرایطی که بعد از خروج آمریکا از برجام بین ایران و آن کشور کشمکش وجود دارد، باید مراقب اظهارات خود باشیم. آقای روحانی در مورد صلح امام حسن (ع) در سالگرد شهادت آن حضرت صحبت کردند و از ویژگی‌های صلح‌طلبانه امام حسن مجتبی (ع) یاد کردند و نمایندگان مجلس یا هر شخص دیگری می‌توانند در این شرایط استنباط خود را داشته باشند و فکر می‌کنم استنباط نماینده مجلس از سخنان رییس جمهوری مذاکره با آمریکا بوده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز کشور افزود: صحبت کردن از صلح امام مجتبی فی‌نفسه کار خوبی است ولی طبیعی است مخاطب برداشت خودش را داشته باشد، این در شرایطی است که خود روحانی گفته بود، مگر آدم دیوانه باشد که بخواهد با این دولت آمریکا مذاکره کند، پس اگر رییس جمهوری می‌خواهد مساله‌ای را مطرح کند که جنبه تاریخی دارد و نشان بدهند که اسلام، خواهان صلح است و مسلمان در شرایطی وارد جنگ می‌شود که جنگ به او تحمیل شده باشد، باید به شکلی مطرح و بیان کند که مخاطب دچار سوءبرداشت نشود.

مصباحی مقدم در ارزیابی کارنامه 5 ماه مجلس یازدهم گفت: معتقدم این چند ماه مجلس زمان کافی برای نشان دادن خود را نداشته و به همین دلیل هم ارزیابی عملکرد آن مشکل است. من چند دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرده‌ام و معتقدم نباید عجله کنیم و دستپاچگی به خرج بدهیم. اگر مجلس بخواهد چیزی را تصویب کند که برای دولت الزام آور باشد باید مسیری را طی کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبات یا به صورت لایحه از طرف دولت به مجلس می‌رود یا باید طرحی از طرف خود مجلس باشد به طوری که نمایندگان دولت هم در بررسی آن طرح یا لایحه حضور پیدا کنند و فعال باشند. بدیهی است مجلس باید حداکثر همکاری با دولت را داشته باشند، آن زمان می تواند کار کند.

وی عنوان کرد: معمولاً چند ماه اول آغاز به کار، مجلس در حال ارزیابی خود و آماده شدن است. بخصوص که حدود 80 درصد نمایندگان مجلس یازدهم تازه وارد هستند و به زمان بیشتری برای آشنایی با فضای مجلس نیاز دارند. نمایندگان جدید باید با آیین نامه داخلی مجلس آشنا شده و شیوه قانونگذاری را بیاموزند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها