کد خبر: 441234
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۳:۴۷:۲۷
| |

مشاور حقوق بین‌الملل و فیزیک هسته‌ای عرب:

سیاست واشنگتن در کشورهای عربی توسط لابی صهیونیسم رقم می‌خورد

مشاور حقوق بین‌الملل و فیزیک هسته‌ای عرب تاکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با دستورالعمل لابی صهیونیسم، رژیم‌های عربی را به چشم گاو شیرده می‌بیند و به دنبال تکرار سناریوی دیکتاتور پیشین عراق علیه سران سعودی است.

سیاست واشنگتن در کشورهای عربی توسط لابی صهیونیسم رقم می‌خورد
کد خبر: 441234
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۳:۴۷:۲۷

اعتمادآنلاین| «هادی عیسی دلول»، مشاور حقوق بین‌الملل و فیزیک هسته‌ای در لبنان در تشریح کارنامه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و رویکرد چهار ساله آن در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس گفت: هنگامی که ترامپ در سال 2016 وارد کاخ سفید شد، یهود از اسرائیل ناراضی بودند، چرا که به اعتقاد آنها پول یهودیان را هدر داده بود، پس از 70 سال نه دولتی یهودی تشکیل شده و نه صلحی برقرار شده بود.

به همین دلیل یهود به ترامپ گوشزد کرد که تو باید نفت موجود در غرب خلیج‌فارس را از طریق این اعراب بفروشی تا اموال به صورت مستقیم برای واشنگتن باشد و با اسرائیل هم تقسیم نکنی.

دلول ادامه داد: ترامپ در پاسخ گفت که مشکل اینجاست که قطعا اسرائیل از این اقدام ناراحت شده وخلیج‌فارس را محیطی یهودی می‌داند. نمی شود که ما همه این سرمایه‌ها را به اموال تبدیل کرده و معاملات هنگفت تسلیحاتی انجام دهیم اما اسرائیل ناراحت نشود. راه حل چیست؟ یهود در مقابل پیشنهاد طرح معامله قرن را ارائه داد. اگر معامله قرن ایجاد شود، یهود مطمئن می‌شود که هر نوع معامله تسلیحاتی در خلیج‌فارس برای باج‌خواهی از این اعراب قطعا برای تامین مالی این معامله هزینه می‌شود. اما چه اشتباهی رخ داد؟ اشتباه نخست این بود که پایتخت از تل آویو به قدس منتقل شد و سال اول تامین بودجه شد اما سال دوم و سوم هزینه‌ای پرداخت نشد و اسرائیل به تکاپو افتاد که پس پول و اموالی که از عربستان چپاول می شود، چه شد؟ بنا بر این موساد وارد عمل شد. آنها رژیم‌های حاشیه خلیج‌فارس را به این نکته متقاعد کردند که ترامپ آنها را به چشم گاو شیرده می‌بیند و شما گزینه‌ای غیر از برده بودن ندارید، اما ما از شما چیزی نمی‌خواهیم غیر از عادی‌سازی روابط. نفت و گاز و زمین ما برای خودتان فقط با ما روبط برقرار کنید تا از شما در برابر آمریکا حفاظت کنیم. فقط سرزمین میعاد را از فلسطین بگیریم و آن را صهیونیستی کنیم همین.

وی افزود: اسرائیل مدعی شد که درباره ملت‌هایتان نیزوضع به همین منوال است اگر شما سفیر فلسطین را اخراج نکنید و پرچم این کشور را پایین نکشید . در مقابل سفارت اسرائیل تاسیس کنید و سفیر اسرائیل را بپذیرید، چنین وانمود می‌کنید که این همان خواست مردم فلسطین برای تشکیل دو کشور است و اکنون سفارتخانه‌های هر دو فعال هستند. این توجیه شما خواهد بود.

آمریکایی‌ها سناریویی مشابه صدام را برای بن‌سلمان طراحی کرده‌اند

دلول درباره عملکرد ترامپ در قبال کشورهای خلیج فارس و به طور خاص عربستان سعودی گفت: باید ابتدا «صدام» دیکتاتور سابق عراق را برای شما مثال بزنم تا کنه ماجرا تبیین شود. هنگام جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و همه کشورهای عربی از صدام حمایت همه‌جانبه نظامی و اقتصادی کردند اما هنگامیکه همین فرد دیکتاتور وارد کویت شد، علیه او موضع گرفته و سرنگونش کردند. اینجا باید تاکید کنم که آمریکایی‌ها چنین سناریویی را برای «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز طراحی کرده‌اند.

این تحلیلگر عرب تصریح کرد: اکنون این پرسش مطرح است که اهمیت تنگه «باب المندب» چیست که قطب شمال و جنوب را از طریق خلیج عدن و دریای سرخ به یکدیگر وصل می‌کند. چرا برخلاف سوریه و عراق و افغانستان که آمریکا پایگاه‌های بی شماری در این کشورها دارد، در یمن پرچم آمریکا مشاهده نمی‌شود؟ پاسخ این است: هنگامی که ساعت صفر فرا رسد و ذخایر پتروشیمی آمریکا کامل شده باشد، کمیته‌های به اصطلاح حقوق بشر فعال خواهند شد و بن‌سلمان را به جنایت جنگی در یمن متهم می‌کنند اما در این شرایط دیگر خبری از رد پای آمریکا نیست و بن سلمان و رژیمش به دادگاه لاهه کشیده می‌شوند در آنجا هم آمریکا مدعی می‌شود که ما در جنگ یمن مشارکت نکردیم، من فقط به تو سلاح فروختم اما شخص بن سلمان مسئول نحوه استفاده از این سلاح است نه آمریکا. پس فرجام شوم صدام برای سران عربستان هم تکرار می‌شود.

سامانه‌های دفاعی و نظامی که آمریکا به عربستان و امارات می‌فروشد، دارای نقص و اشکال هستند

وی در ادامه گفت: اما این همه داستان نیست. شما از سامانه‌های دفاعی و نظامی که آمریکا به عربستان و امارات می‌فروشد، نیز می‌توانید نحوه عملکرد ترامپ با این کشورها را دریابید. این سامانه‌ها دارای نقص و اشکال بوده و به راحتی در برابر پهپادهای جنبش انصارالله سرنگون می‌شوند. ریاض و ابوظبی از همین نکته می توانند خدعه آمریکا را درک کنند، چنانکه تل آویو نیز با توسل به همین سامانه‌های معیوب رژیم های عربی را متقاعد کرد که آمریکا آنها را فریب می‌دهد.

نگاه کنید اسرائیل حتی در احداث سفارتخانه در عربستان هم تردید دارد زیرا آن را در تیررس موشک‌های انصار الله می‌داند و اگر این نقطه به بانک اهداف انصارالله نزدیک باشد که اوضاع بدتر نیز خواهد بود. از همین نکته تا آخر می‌توانید همان گاو شیرده را در ذهنیت ترامپ از کشورهای خلیج‌فارس تصور کنید.

هر رئیس‌جموری که وارد کاخ سفید شود، صرفا کارمندی است که از لابی‌ صهیونیستم دستور می‌گیرد

دلول درباره نقش ترامپ و آمریکا در بحران کشورهای خلیج‌فارس یعنی قطر با چهار کشور مصر و امارات و بحرین و عربستان گفت: ترامپ در این بحران مسئول نیست بلکه صرف یک ابزار است. هر کس که وارد کاخ سفید شود خواه ترامپ، «هیلاری کلینتون» یا «جو بایدن» باشد، صرف کارمندی است که دستورالعمل خود را برای عمل در قبال هر منطقه‌ای (اروپا، آسیا، خاو میانه، آفریقا و ...) دریافت می‌کند و این دستورالعمل توسط لابی صهیونیسم طراحی و پیاده شده است.

حال اگر هر رئیسی در انجام این پروژه با شکست مواجه شود، آمریکایی‌ها وی را یا بهتر بگوییم نقاب خود را تغییر می‌دهند تا با انجام برخی تغییرات و معادلات سیاسی برنامه‌های خود را پیاده کنند.

ترامپ در خلیج‌فارس قاعده «تفرقه بینداز و حکومت کن» را در پیش گرفته است

وی افزود: اکنون ترامپ در راس این دستگاه اجرایی برای عملی کردن برنامه‌ها قرار دارد و در خلیج فارس با همین قاعده «تفرقه بینداز حکومت کن» به دنبال سیطره و بسط آن در منطقه است تا اموال خلیج‌فارس را به نقطه صفر برساند. پس از آن خطاب به این رژیم ها مدعی می‌شود که بانک فدرال خواهان ضمانت‌های جدید است در غیر این صورت ما نمی‌توانیم از شما به ویژه در برابر نفوذ ایران حمایت کنیم.

این تحلیلگر عرب افزود: پس این گونه بگوییم که ترامپ رژیم‌های خلیج‌فارس را گاو شیر دهی می‌داند که تا زمانی که شیر می‌دهند، دوشیده و پس از آن گاو را قربانی می‌کند. این حکایت واقعی اعمال فشار آمریکا بر رژیم های نامشروع عرب است.

جسارت ترامپ در قبال اعراب، اسرائیل را نیز جسور کرد

وی گفت: اینکه عادی‌سازی با فشار ترامپ و کاخ سفید صورت گرفته بله درست است، جسارت ترامپ در قبال اعراب، اسرائیل را نیز جسور کرد و آنها در گوش رژیم‌های عرب نجوا کردند که ما می‌توانیم اموال سرقت شده از شما به دست آمریکا را بازگردانیم به شرط آنکه با ما روابط خوب برقرار کنید.

رژیم‌های عربی در هر حالتی طعمه‌ای هستند که اسرائیل و آمریکا بر لاشه آنها چنگ می‌زنند

دلول در پایان گفت: این رژیم‌ها در هر حالتی طعمه هستند و اسرائیل و آمریکا بر لاشه آنها چنگ می‌زنند اما این طعمه مفلس در حالت خماری و مستی بر این توهم جنون‌آمیز است که از آن حمایت می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها