کد خبر: 441286
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۴
| |

پس از انصراف 6 کشور؛ مصر ریاست شورای اتحادیه عرب را بر عهده گرفت

مصر در حالی رسما اعلام کرد که ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب را بر عهده گرفته است که شش کشور عربی از عهده‌داری ریاست دوره‌ای این شورا خودداری‌ کردند.

پس از انصراف 6 کشور؛ مصر ریاست شورای اتحادیه عرب را بر عهده گرفت
کد خبر: 441286
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۴

اعتمادآنلاین| «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که نمایندگی دائم مصر در این اتحادیه به دبیرخانه آن ابلاغ کرد که ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب را به جای فلسطین بر عهده می‌گیرد.

ریاست این دوره در ماه مارس 2021 به پایان می‌رسد و پیشتر تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به عدم محکوم کردن اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از ریاست شورای اتحادیه عرب انصراف داد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، مصر همچنین اعلام کرده است که پس از پایان دوره کنونی، حق خود برای ریاست دوره بعدی را محفوظ می‌داند.

به دنبال انصراف فلسطین، کشورهای لیبی، قطر، جزایر کومور، کویت و لبنان نیز که در نوبت ریاست بودند، از پذیرش ریاست دوره‌ای این شورا انصراف دادند؛ امری که نشان‌دهنده میزان ضعیف و کم‌اعتبار شدن این نهاد عربی است.

بعد از آن که اتحادیه عرب حتی از ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای فلسطینی در محکومیت عادی‌سازی روابط میان امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی ممانعت کرد و حاضر نشد از فلسطین حمایت کند، کاربران فضای مجازی کارزاری به راه انداخته و خواستار تبدیل مقر اتحادیه عرب در مصر به تالاری برای برگزاری مراسم‌هایی مثل مراسم عزا و عروسی شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها