کد خبر: 441321
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۰۷:۳۰:۴۱
| |

رئیس شورای حاکمیتی سودان:

عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع کشور است

رئیس شورای حاکمیتی سودان در توجیه اظهارات کابینه این کشور مبنی بر اعمال فشارهای آمریکا برای صلح با رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط با این رژیم را به نفع کشورش دانست!

عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع کشور است
کد خبر: 441321
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۰۷:۳۰:۴۱

اعتمادآنلاین| عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه در مصاحبه با "سودان تی وی" در توجیه این اقدام مدعی شد: "روابط با اسرائیل منافع سودان و منافع ملی را تأمین می کند و این رابطه باید بر هر منافع دیگری ارجحیت داشته باشد."

البرهان مدعی شد که عادی سازی روابط باعث می شود که جامعه بین المللی با سودان به عنوان "یک کشور عادی" معامله کند.

وی ادامه داد: عادی سازی روابط با اسرائیل به معنای بازگشت روابط به حالت عادی است و روابط عادی هیچ خصومت و دشمنی برای سودان ندارد و ما با هیچ نظامی خصومت را نمی خواهیم. ما به دنبال منافع خود هستیم و فقط منافع سودان را می خواهیم.

البرهان گفت که وی درمورد عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی با صادق المهدی، رئیس حزب الامه و علی الرایه الصنحوری، رئیس حزب بعث مشورت کرده و مدعی شد که آنها هیچ اعتراضی ندارند.

وی همچنین مدعی شد که وی با 90٪ از رهبران نیروهای سیاسی و اجتماعی سودان رایزنی داشته است و آنها با این اقدام مخالفت نکردند و این اقدام توسط 90٪ نیروهای سیاسی سودان پشتیبانی می شود!

این درحالی است که سودان طی روزهای اخیر ضمن اعتراضات مردمی در مخالفت با این اقدام، شاهد اعلام مخالفت های حزبی به ویژه از سوی احزاب الامه، البعث و حزب کنگره مردمی بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها