کد خبر: 441533
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۵:۳۰:۲۳
| |

رمان «هوو» منتشر شد

رمان «هوو» نوشته سلمان خورشیدی درباره تاثیر جنگ بر روابط انسانی منتشر شد.

رمان «هوو» منتشر شد
کد خبر: 441533
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۶ ۱۵:۳۰:۲۳

اعتمادآنلاین| این کتاب در 197 صفحه و با قیمت 45هزار تومان توسط نشر نشانه منتشر شده است.

در معرفی رمان «هوو» عنوان شده است: این کتاب که به وقایع دهه 60 شمسی، جنگ و تأثیراتش بر زندگی افراد می‌پردازد، اولین اثر داستانی سلمان خورشیدی و روایت زندگی زنی به نام مهری است که همسرش حبیب با تصمیمی ناگهانی به جبهه می‌رود. غیاب او، رابطه سرد و تیره‌اش با مهری را دستخوش تغییرات بسیاری می‌کند اما این رابطه با خبری از جنوب به جدالی میان شک و یقین تبدیل می‌شود.

سلمان خورشیدی، نویسنده این کتاب متولد سوم آبان‌ماه 1363 در تهران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در دوران دانشجویی با ساخت انیمیشن آغاز کرد و سپس به فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی پرداخت. پیش‌تر از او کتاب «از ایده» به چاپ رسیده که موضوع آن ایده‌پردازی در گسترش فیلمنامه است.

در بخش‌هایی از این رمان می‌خوانیم: «منوچهر سلام کرد و جوابش را دادم. هنوز روی پله‌های راهرو بودم، در شگفتی مضاعف از بازنگشتن حبیب و این مهمان ناخوانده. به این فکر می‌کردم که نام آدم‌ها عجیب راهگشایی است برای چیزهایی که هرگز راهی بر آن ندارند؛ ما نه چهره زیبایی از این منوچهر (مینوچهر) دیده بودیم و نه کرامت این کریم ‌آقا و نه حبیبی که همه چیز بود الا حبیب من و این خود حکایتی دردناک است از فاصله آن‌چه والدین دوست دارند و آن‌چه که ما می‌شویم.

حل‌کردن معمای رفتن حبیب بیشتر از رفتنش درگیرم کرده بود. جوابی که شاید تا به‌ دست‌ نیاوردن آن نمی‌توانستم به آرامش برسم. ماجرا را ساده نمی‌دیدم و حبیب هم نتوانسته بود آن را برای من ساده کند و شاید نمی‌خواست. هرچه که بود در میدان تقابل من و معما، فعلاً شکست خورده بودم. اما شک ندارم که حل این مسئله، من را وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌کرد و چه‌بسا که این تغییر از حالا هم آغاز شده بود. حس کنجکاوی را مدت‌ها بود که به این قدرتمندی درونم احساس نمی‌کردم و این حال را مدیون حبیب هستم. بعضی‌ها نبودشان از بودنشان عزیزتر است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها