کد خبر: 441580
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۶:۳۰
| |

هلند شکایت اردوغان را قابل قبول ندانست

نخست‌وزیر هلند شکایت اردوغان از رهبر حزب راست افراطی این کشور را غیرقابل قبول خواند.

هلند شکایت اردوغان را قابل قبول ندانست
کد خبر: 441580
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۰۷:۴۶:۳۰

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه شکایتی را علیه گرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی هلند موسوم به «حزب برای آزادی» به دادگاه برد. اردوغان ویلدرز را متهم به توهین به او در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

ویلدرز در سه روز گذشته دو کاریکاتور با موضوع ترکیه منتشر کرده است؛ در اولین کاریکاتور که روز شنبه 24 اکتبر منتشر شد، تصویری از اردوغان دیده می‌شود که بمبی را همچون کلاه بر سر گذاشته و روی بمب، نام و علامت حزب حاکم ترکیه یعنی «حزب عدالت و توسعه» نوشته شده است. ویلدرز در بالای این کاریکاتور نوشت: «تروریست».

در دومین کاریکاتور که روز گذشته منتشر شد، ویلدرز تصویری از یک کشتی در حال غرق شدن را با پرچم ترکیه به نمایش گذاشته و در بالای این کاریکاتور نوشته است: «خداحافظ اردوغان. ترکیه را از ناتو بیرون بیندازید».

بر این اساس وکلای رئیس جمهور ترکیه شکایتی را به دادستانی آنکارا ارائه کردند. آنها می‌گویند که دادگاه‌های ترکیه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را دارند زیرا این توهین‌ها مستقیما خطاب به دولت و رئیس جمهور ترکیه منتشر شده است.

آنها اعلام کردند که این پیام‌های توییتری را نمی‌توان در چهارچوب قوانین آزادی بیان توجیه کرد؛ زیرا این پیام‌ها عزت و اعتبار رجب طیب اردوغان را زیر سوال برده‌اند.

در واکنش مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که این شکایت غیرقابل قبول است. او گفت: «من پیامی برای رئیس جمهور اردوغان دارم و این پیام بسیار ساده است. در هلند ما آزادی بیان را یکی از مهمترین حقوق خود می‌دانیم و این آزادی شامل کاریکاتورها حتی کاریکاتورهای سیاستمداران نیز می‌شود.»

رجب طیب اردوغان در روزهای اخیر با حمله به سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه خبرساز شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها